34 روستای چهارمحال و بختیاری امسال به شبکه گاز متصل می‌شود


34 روستای چهارمحال و بختیاری امسال به شبکه گاز متصل می‌شود

شهرکرد- ایرنا-مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه شبکه گاز و گازرسانی در دولت دوازدهم در مناطق سخت‌گذر این استان شتاب گرفت و امسال قبل از فرارسیدن فصل سرما 34روستای این استان به شبکه گاز متصل می‌شود.

سیامک حیدری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای عملیات گازرسانی به این تعداد روستای هدف در مناطق جنگل‌نشین و سردسیر استان، افزون بر ۵۷۱ میلیارد ریال اعتبار متمرکز در نظر گرفته شده است که با تمهیدات اندیشیده شده طرح گازرسانی در نیمه نخست امسال تکمیل و مشعل گاز در روستاهای در نظر گرفته شده روشن خواهد شد.

وی از اجرای ۱۰۰ پروژه عمرانی و طرح گازرسانی در شهرستان‌های مختلف استان با اعتباری افزون بر یکهزار و ۷۱۰ میلیارد ریال خبر داد و تاکید کرد: با وجود شرایط تحریم ظالمانه دشمن و کمبود اعتبارات دولتی، این تعداد طرح در دست اقدام تا پایان دولت دوازدهم به سرانجام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، به تکمیل عملیات گازرسانی به "بازفت "به عنوان چهلمین و آخرین شهر سخت‌گذر استان در شهرستان کوهرنگ در نیمه دوم سال جاری اشاره کرد و گفت: برای گازرسانی به منطقه سخت‌گذر و سردسیر و گذر شبکه گاز از "گردنه چری" افزون بر ۷۹کیلومتر شبکه تغذیه و تقویت گاز در منطقه صمصامی و بازفت و گردنه شاه منصوری لوله‌گذاری شده است.

وی از آغاز طرح مطالعات گازرسانی به چهار روستای" قاسم آباد" ، "احمدآباد" و "آب حره " و "قلعه خونگاه " در منطقه سردسیری شاه منصوری کوهرنگ در هفته دولت امسال خبر داد و تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار ، این چهار روستای سردسیری در نیمه دوم امسال از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

حیدری، همچنین با اشاره به آغاز گازرسانی به ۳۵ واحد صنعتی بزرگ و متوسط در سال‌جاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در "سال جهش تولید" تصریح کرد: تاکنون ۳۲ واحد صنعتی با صرف اعتباری افزون بر ۸۷ میلیارد ریال تکمیل و بهره‌برداری شده است.

به گفته وی، تعهد ارتقاء مصرف گاز در بخش‌های مختلف به ویژه در صنعت استان در سالجاری ۱۰ هزار مترمکعب بود، که با تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست پتروشیمی اوره لردگان، تعهد ارتقاء مصرف گاز استان امسال بیش از ۱۹ هزار مترمکعب در روز افزایش یافته است و حدود ۲ برابر تعهد داده شده تنها در نیمه نخست امسال محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری را بیش از ۹۹.۳ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان را ۸۹.۸ درصد اعلام کرد.
وی، اشتراک ۳۲۹ هزار مشترک گاز در سطح استان را یادآور شد و گفت: چهارمحال و بختیاری در دولت دوازدهم به عنوان شهر سبز در استفاده انرژی پاک گاز طبیعی در کشور شناخته شده است.
به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی، حدود ۵۴۳ روستای بالای ۲۵ خانوار و شرایط متصل شدن به شبکه گاز کشور دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشک و قارا دو سوغات مفید و لذیذ چهارمحال و بختیاری