لوئیس همیلتون پیرلی را مقصر اتفاقات مسابقه دوم انگلیس می داند


فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون معتقد است، اشتباه پیرلی در تخمین فشار مناسب تایر ها برای مسابقه ی این هفته، دلیل اصلی عملکرد نامطلوب لاستیک اتومبیل های مرسدس بوده است. راند پنجم مسابقات فرمول یک فصل 2020، با دو سکوی دوم و سوم برای مرسدس و یک پیروزی برای ردبول به پایان رسید. روزی که استراتژی بهتر ردبول باعث شد تا هر دو راننده ی مرسدس نتوانند مکس...

فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون معتقد است، اشتباه پیرلی در تخمین فشار مناسب تایر ها برای مسابقه ی این هفته، دلیل اصلی عملکرد نامطلوب لاستیک اتومبیل های مرسدس بوده است.

راند پنجم مسابقات فرمول یک فصل 2020، با دو سکوی دوم و سوم برای مرسدس و یک پیروزی برای ردبول به پایان رسید. روزی که استراتژی بهتر ردبول باعث شد تا هر دو راننده ی مرسدس نتوانند مکس ورشتاپن را در طول مسابقه برای مدت طولانی پشت سر خود نگه دارند. در واقع عملکرد خوب، استراتژی مناسب، پیشتازی و پیروزی راننده ی هلندی ردبول و از طرفی مشکلات عمده ی تایر های همیلتون و بوتاس، سرانجام باعث شد تا نوار پیروزی های مرسدس در گرندپری هفتاد سالگی فرمول یک در سیلورستون قطع شود.

همیلتون در کنفرانس خبری خاطرنشان کرد، لاستیک های رقبای آنها بعد از مسابقه در شرایط بسیار بهتری نسبت به تایر های مرسدس قرار داشته.

وی گفت:

به لاستیک های دیگر اتومبیل ها نگاه کنید. آنها مشکلی شبیه آن چه که ما امروزه تجربه کردیم، نداشتند. مطمئناً شرایط غیر مترقبه ای که این لاستیک ها امروز به ما تحمیل کردند، تجربه ی سختی بود.

واقعاً بابت تجربه جدیدی که به دست آوردم و باعث پیشرفت من شد، شکرگزارم. تجربه امروز باعث شد تا بتوانم در چنین شرایط سختی هم مسیر خودم را برای رسیدن به برتری در مسابقه پیدا کنم. فکر کنم درست در دور های پایانی لاستیک های من دوباره شرایط بدی پیدا کرد، اما باز هم به شدت فشار می آوردم تا از بقیه ی رانندها عبور کنم.

لوئیس همیلتون پیرلی را مقصر اتفاقات مسابقه دوم انگلیس می داندلوئیس همیلتون پیرلی را مقصر اتفاقات مسابقه دوم انگلیس می داند

لاستیک لوئیس همیلتون – فرمول یک بریتانیا 2020

در حال حاضر لاستیک های ما کاملا شبیه بالون یا بادکنک هستند

پس از بررسی علت خرابی لاستیک ها در مسابقه هفته گذشته، که از جمله ی این خرابی ها می توان به پنچر شدن هر دو اتومبیل مرسدس در دور های پایانی اشاره کرد، پیرلی حداقل فشار لاستیک ها برای گرندپری این هفته را به psiا22 برای لاستیک های عقب و psiا27 برای لاستیک های جلو افزایش داد.

لوئیس همیلتون در پاسخ به این سوال که چه مشکلی می تواند عامل خراب شدن لاستیک اتومبیل های مرسدس باشد، توضیح داد:

من در حال حاضر از آن مطلع نیستم؛ اما مطمئنم که تیم به دقت دلایل آن را بررسی می کند زیرا ما قبلاً مشکلی مشابه این را نداشته ایم.

تصور می کنم، به احتمال زیاد مهندسان پیرلی هفته گذشته با دلایل مرتبط با پنچری تایرها دست و پنجه نرم می کردند. بنابراین، پس از این که به نتیجه ای نرسیدند، برای این آخر هفته فقط فشار تایر ها را بالا بردند. در حال حاضر لاستیک های ما کاملا شبیه بالون یا بادکنک هستند. این بالاترین فشاری بود که تا به حال برای لاستیک ها داشته‌ایم.

بنابراین از اتفاقی که برای ما افتاد تعجب نمی‌کنم. من نمی دانم که آیا تیم دیگری با خرابی لاستیک هایش دست و پنجه نرم کرد یا نه. ولی به هر صورت تیم ما حتما دلایل آن را بررسی خواهد کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آیرتون سنا ؛ 25 سال خاطره با مرد بارانی