اجرای 22 هکتار از پایاب سد قلعه چای شهرستان عجبشیر


اجرای 22 هکتار از پایاب سد قلعه چای شهرستان عجبشیر

فرماندار شهرستان عجب شیر از اجرای طرح مشارکتی پایاب سد قلعه چای در شهر جوان قلعه این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: تا کنون بیش از 22 هکتار از پایاب این سد اجرا شده است.

عادل اصغرپور در بازدید از اجرای این طرح افزود: لوله گذاری انتقال آب از سد قلعه چای در شهر جوان قلعه عجب شیر که از شبکه‌های اصلی پایاب این سد بوده، با مشارکت بخشداری قلعه چای، امور آب و شورای شهر و آب بران و کشاورزان منطقه در حال اجرا است.

فرماندار عجب شیر افزود: این شبکه حدود ۱۵۰ هکتار را در برمی‌گیرد و به طول ۱۷۰۰ متر شبکه اصلی لوله گذاری و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت لوله و شیرآلات و اتصالات از طریق امور آب استان تامین و هزینه می‌شود.

وی گفت: اجرای این طرح به دلیل محدودیت‌های منابع مالی توسط کشاورزان و به صورت خود اجرایی و مشارکتی اجرا می‌شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، وی به مزیت‌هایی این شبکه اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از آن آب مزارع به صورت تحت فشار به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

اصغرپور افزایش بهره وری آب را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح نیازی به استفاده از پمپاژ نخواهد بود.

وی گفت: این طرح مشارکتی به صورت الگو و برای اولین بار در اجرای شبکه پایاب قلعه چای انجام می‌شود که با تکمیل و بهره‌برداری از آن عملکرد تولید محصولات کشاورزی هم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تقدیر شورای شهر تبریز از شهروند فعال حوزه‌ محیط زیست