حجم پرونده های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری بالاست


حجم پرونده های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری بالاست

یاسوج- ایرنا- دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم پرونده های ورودی به دادگستری این استان نسبت به میانگین کشوری بالاست.

سید علی ملک حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدون تردید این حجم از پرونده ها بخشی از توان این دستگاه را خواهد گرفت و قضات به صورت صبح و عصر پیگیر به نتیجه رسیدن پرونده های مذکور هستند.

وی افزود: موضوع بیشتر این پرونده ها شامل شکایت در خصوص توهین ساده افراد به همدیگر، سرقت، ضرب و جرح و دیگر موارد بوده است.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آستانه تحمل برخی از همشهریان کم بوده و در این خصوص عواملی همچون نوع زندگی، ساختمان سازی، تربیت فرد، فرهنگ سازی، فضای سبز اطراف و موارد دیگر بی تاثیر نیست.

ملک حسینی عنوان کرد: همچنین در این استان به وفور سرقت های خرد از منازل و خودرو مشاهده می شود که از دلایل اصلی این سرقت ها می توان به استفاده نکردن مردم از قفل فرمان در خودروها، معضل کمبود و یا نبود پارکینگ اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ۷۰ درصد از سرقت های رخ داده در استان از نوع خرد هستند و خود مردم تا حدود بسیاری می توانند در کاهش آن ها موثر باشند.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در ساخت و ساز های منازل مسکونی به وفور حذف پارکینگ صورت می گیرد و فضا برای سرقت بیش از پیش فراهم می شود.

ملک حسینی افزود: با قطعیت اعلام می کنم درهای دادگستری به روی تمامی مردم باز است.

وی تاکید کرد: روزانه گزارش ها و پرونده های مختلفی در خصوص شکایت مردم از دستگاه های اجرایی، موضوع فاضلاب و بوی بد آن، سگ های ولگرد، جنگل ها، رودخانه ها و موارد دیگر در دادگستری باز می شود.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دستگاه قضایی خود را مکلف می داند چنانچه حقوق عامه مردم مورد تعرض قرار گیرد حتی در جزیی ترین مسائل با در نظر گرفتن اختیارات قانونی ورود کند.

ملک حسینی تصریح کرد: دستگاه قضایی برای خدمت به مردم زمان و مکان نمی شناسد و اولویت آن خدمت صادقانه به مردم است.

وی بیان کرد: در خصوص پرونده های مسن در استان نیز، افزود: در این باره تحول و کار جهادی صورت گرفته است به گونه ای که افزون بر ۸۰ درصد پرونده ها در این راستا تعیین تکلیف شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟