اختصاص چهارمین محموله اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در مهاباد


اختصاص چهارمین محموله اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در مهاباد

مهاباد- ایرنا- چهارمین محموله اقلام بهداشتی مقابله با کرونا برای استفاده کادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به این شهرستان اختصاص یافت.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: محموله بهداشتی شامل اقلام مورد نیاز بخش کادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد با رایزنی با وزیر بهداشت و درمان در راستای رفع بخشی از کمبودها تامین شده است.

جلال محمودزاده ادامه داد: این محموله شامل چهار دستگاه ونتیلاتور به ارزش مالی ۱۶ میلیارد ریال، "یو پی اس" برای اتاق عمل و بخش‌های اعصاب، ICU و NICu، الکتروکمی لوینسانس، اتوآنالایزر، انژکتور دووال، ۲ دستگاه الکتروشوک، ۱۲ عدد تخت سه شکن الکتریکی، ۲ عدد ساکشن پرتابل، ۱۲ عدد پمپ سرم، ۱۲ دستگاه مانیتور علائم حیاتی، ۲ دستگاه مانیتور سانترال، اتوکلاو ۵۰۰ لیتری دو درب مولد دار، سیستم اندوویژن شامل سیستوسکوپ و چند دستگاه دیگر است.

وی اضافه کرد: تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز کادر درمانی با توجه به وضعیت هشدار مقابله با کرونا در مهاباد در اولویت قرار گرفته و نیاز است مسوولان ارشد کشوری نهایت همکاری را برای تامین این اقلام با دانشگاه علوم پزشکی استان داشته باشند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قبل از این نیز ۲ محموله شامل ۲ هزار ماسک ان ۹۵، چهار هزار ماسک جراحی، ۳۰۰ گان یکبار مصرف، ۶۰ لیتر محلول ضدغفونی کننده، و ۴۰ بسته دستکش ۱۰۰ تایی با موافقت وزیر بهداشت برای این شهرستان اخذ شده بود.

محمودزاده تاکید کرد: عبور از مقطع کنونی مستلزم همکاری و همراهی همه بخش‌ها و مردم با یکدیگر است تا بتوانیم با کمترین دغدغه از این شرایط عبور کنیم.

آمار مبتلایان به بیماری کرونا در مهاباد طی ماه گذشته با از حالت قرمز به حالت هشدار در آمده و وضعیت بستری شدن بیماران کرونایی در این شهرستان کاهش یافته است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خطا کار