شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخابات


رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی با «شیاد» توصیف کردن هیلاری کلینتون، حضور او...
رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی با «شیاد» توصیف کردن هیلاری کلینتون، حضور او در آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را بزرگترین تفاوت رقابت‌های سال 2016 با 2020 خواند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با تمسخر دوباره جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آتی این کشور، حضور او در رقابت‌های انتخاباتی را باعث ایجاد شور بیشتر دانست.
ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: بزرگترین تفاوت رقابت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با ۲۰۱۶، این است که نامزد آن هیلاری کلینتون شیاد، باهوش‌تر و تیزتر از جو (بایدن) وارفته است. ما در این رقابت حتی شور بیشتری داریم.
از سوی دیگر هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، در خصوص عدم پایبندی دونالد ترامپ به نتایج انتخابات پیش رو در آمریکا و ممانعت از ترک کاخ سفید هشدار داد. او گفت ترامپ با کمک دوستش ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، می‌تواند هر اقدامی را صورت دهد.
شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخابات
رئیس جمهور آمریکا سلامت دموکراسی را تضعیف می‌کند
"نانسی پلوسی"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت رئیس جمهور آمریکا سلامت دموکراسی کشور را تضعیف می‌کند.
شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخابات
آخرین نظرسنجی های انتخاباتی در آمریکا
۸۰ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تا امروز شنبه ۱۵ اوت، "جو بایدن" نامزد حزب دموکرات پیروز انتخابات رئیس جمهوری امریکا، ۷ ممیز هفت دهم درصد از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.
بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی ریل کلیر پولیتیکس (RealClearPolitics) که روزانه آمار کلیه نظرسنجی‌های صورت گرفته رسانه‌های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آن‌ها را ارائه می‌کند گزارش داد بایدن با ۴۹.۳ درصد امتیاز از ترامپ با ۴۱.۶ درصد پیش است.
شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخاباترسانه‌های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی‌های جداگانه از پیشتازی جوبایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ خبر می‌دهند.
بر اساس نظرسنجی‌های شبکه خبری فاکس‌نیوز (Fox News) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۲ درصد، هفته نامه اکونومیست (The Economist) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۳۹ درصد، پایگاه خبری هیل (The Hill) بایدن ۴۴ درصد و ترامپ ۴۰ درصد، شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۴ درصد، دانشگاه مانموس (Monmouth) بایدن ۵۱ درصد و ترامپ ۴۱ درصد، نشریه پولتیک (Politics) بایدن ۵۳ درصد و ترامپ ۴۰ درصد، موسسه محافظه کار راسموسن (Rasmussen Reports) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۳ درصد، مرکز تحقیقاتی امرسون (Emerson Electric) بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۶ درصد و دانشگاه هاروارد (Harvard University) بایدن ۵۵ درصد و ترامپ ۴۵ درصد را نشان می‌دهد.
شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخاباتنتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا در حالی گویای برتری نسبی جو بایدن است که دونالد ترامپ بار‌ها تاکید کرده که اعتقادی به نتایج این نظرسنجی‌ها ندارد. او حتی این را هم گفته که آمار نظرسنجی‌ها «جعلی» است. به اعتقاد ترامپ جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها شرکت نمی‌کنند.
علی‌رغم این موضوع، کاهش محبوبیت ترامپ حداقل در نظرسنجی‌ها را باید در پی بی‌تفاوتی ترامپ به شیوع ویروس کرونا، ضربه مهلک اقتصادی این ویروس و اعتراضات به خشونت پلیس در این کشور باید جستجو کرد.
سایه بحران کرونا بر انتخابات آمریکا
در حالی که ۸۰ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده، بروز بحران کرونا، محاسبات تیم انتخاباتی دونالد ترامپ را برهم زده است.
براساس تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) بیماری کرونا تاکنون منجر به مرگ بیش از ۱۷۱ هزار نفر از شهروندان آمریکا شده است که اقتصاد این کشور را فلج کرده و در مورد سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری نیز تردید‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری پدید آورده است.
شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخابات
هشدار درباره پیامد‌های کنترل نشدن کرونا در آمریکا
دکتر آنتونی فائوچی تاکید کرد باید بیولوژی را جدی گرفت و شیوع ویروس کرونا را مهار کرد و همزمان با دقت کشور را بازگشایی کرد.
شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخابات
سایه اعتراضات بر انتخابات امریکا
نزدیک به ۸۰ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده است که اعتراضات مردمی در شهر‌های مختلف این کشور تاثیر منفی بر موقعیت "دونالد ترامپ" رییس جمهوری امریکا گذاشته است.
تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در شهر‌های مختلف آمریکا که نتیجه تبعیض‌ها علیه سیاه پوستان این کشور است و با گسترش جریان اپیدمی و همه گیری ویروس کرونا، سیاه پوستان آمریکا متوجه این واقعیت شدند که بیشترین کمک‌ها و حمایت‌ها در این رابطه برای سفید پوستان انجام می‌گیرد و سیاه پوستان از این کمک‌ها کمتر برخوردار هستند و این تبعیض‌ها خشم سیاه پوستان را برانگیخته است.
از سوی دیگر، موارد متعددی از خشونت پلیس علیه معترضان شامل مشت و لگد زدن، استفاده از شلیک گاز اشک‌آور و اسپری فلفل و حتی راندن خودرو به سمت معترضان در اعتراضات اغلب مسالمت‌آمیز، منجر به افزایش اعتراضات شده است.
فراخوان معترضان آمریکایی برای راهپیمایی بزرگ نیویورک
معترضان با اشاره به عملکرد دولت آمریکا از مردم خواستند در "راهپیمایی به یاد کشته‌ها و مبارزه برای زندگی" در ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) در شهر نیویورک به آن‌ها بپیوندند.
شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخابات
راهپیمایی معترضان به سمت اداره پلیس واشنگتن دی سی
معترضان آمریکایی در اعتراض به رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا و اعتراض به تبعیض نژادی به سمت اداره پلیس واشنگتن دی سی، تظاهرات کردند.
شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخابات
سایه بحران اقتصادی بر انتخابات آمریکا
همه‌گیری کرونا و اعتراضات ضد نژاد پرستی در آمریکا اقتصاد این کشور را با بحران عمیقی روبرو کرده و بیکاری میلیون‌ها نفر را به دنبال داشته است.
آمریکا در مسیر فقیرتر شدن
شیوع ویروس کووید- ۱۹ و سیاست‌هایی که دولت دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا، به کار گرفته است، مردم این کشور را به سمت فقیرتر شدن پیش می‌برد.
شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید؛ 80 روز مانده به انتخابات