میرعماد حسنی؛ شاهکار خوشنویسی ایرانی


میرعماد حسنی؛ شاهکار خوشنویسی ایرانی

یک استاد دانشگاه به مناسبت سالگرد کشته شدن میرعماد حسنی گفت: میرعماد یکی از سادات حسنی قزوین بود که خط‌های به نام او باعث شد آوازه‌اش در غرب و شرق دنیا بپیچد و تا امروز هیچ کسی نتوانسته به جایگاه میرعماد حسنی نزدیک شود.

میرعماد حسنی؛ شاهکار خوشنویسی ایرانیبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، سید علیرضا شورشینی اظهار کرد: او جزو پرکارترین و شاهکارترین خوشنویس‌ها است که اساتیدی همچون میرعلی تبریزی و باباشاه اصفهانی هدایت مسیر او را به عهده داشتند و از آن‌ها سرمشق می‌گرفت تا اینکه توانست زواعد و حشو خط نستعلیق را از بین ببرد و این خط را عروس خطوط اسلامی کند.

وی در بیان ویژگی های میرعماد حسنی افزود: علاقه، شوریدگی و ممارست و تمرین برای آموختن و داشتن روحی بزرگ از جمله ویژگی‌هایی بود که میرعماد حسنی را از دیگران متمایز می‌کرد.

این استاد تاریخ ادامه داد: آثار میرعماد هم اکنون در موزه سن پترزبورگ، کتابخانه ملی پاریس، موزه کاخ گلستان تهران و بسیاری از موزه‌های مطرح دنیا یافت می‌شود که هنوز کسی نتوانسته به پای او برسد.

وی خاطرنشان کرد: جمعی از اوباش او را به اتهام سنی بودن کشتند که یکی از شاگردانش به نام ابوتراب اصفهان شبانه در مسجد مقصود بیک او را به خاک سپرد که هم اکنون این مسجد، مسجد ظلمات نام دارد.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دلیل جدا زندگی کردن جنیفر لوپز و بن افلک فاش شد!