به دلیل مرکز ثقل پایین، خودروهای الکتریکی مزیت بزرگی نسبت به خودروهای درونسوز در تست گوزن دارند اما آیا پورشه تایکان توربو S نیز مشمول این قاعده میشود؟
در واقع این موضوع به مهارتهای راننده و عرض جاده بستگی دارد زیرا رقیب بدون آلایندگی تسلا مدل S، خودروی بسیار بزرگی بوده و بنابراین عدم برخورد با مخروطها کار سختی است.
البته نسخه پرچمدار تایکان در تستهای انجام شده توسط Km77 بیش از آنکه شبیه یک سدان لوکس باشد عملکردی شبیه خودروهای اسپورت داشته و تقریباً اثری از تکان بدنه به ویژه در حالت رانندگی اسپورت پلاس وجود ندارد. این خودرو پس از تستهای ناموفق زیاد توانسته این تست را با سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت پشت سر بگذارد که اگرچه نتیجه خوبی است اما خیلی ویژه نیست.
تسلا مدل ۳ که سال پیش تست شده بود سرعت ۸۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد هرچند تسلا مدل X نتوانست نتیجهای بهتر از سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت را به دست آورد.
با قیمت پایه ۱۸۵ هزار دلاری که ۳۴,۱۰۰ دلار بیشتر از تایکان توربو و ۸۱,۲۰۰ دلار بیشتر از تایکان ۴S میباشد، نسخه تایکان توربو S بدون تعجب یک خودروی گرانقیمت است.
نیازی به گفتن نیست که این خودرو پرفورمنس یک سوپرکار را با فضای کابین کافی برای سفری آخر هفتگی ارائه میکند. وقتی لانچ کنترل فعال باشد تنها ۲.۶ ثانیه زمان برای ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت نیاز خواهد بود. حداکثر سرعت تایکان توربو S نیز ۲۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
دو پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرت ترکیبی ۷۵۰ اسبی و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری تولید میکنند. برد خودرو نیز ۳۰۹ کیلومتر میباشد.
[دانلود ویدئو]