عاشورایی متفاوت‌تر از سال‌های قبل در جمهوری آذربایجان


عاشورایی متفاوت‌تر از سال‌های قبل در جمهوری آذربایجان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/international) از باکو، امسال به دلیل شرایط کرونایی مراسم عزاداری عاشورا متفاوت‌تر از سال‌های قبل در جمهوری آذربایجان...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو، امسال به دلیل شرایط کرونایی مراسم عزاداری عاشورا متفاوت‌تر از سال‌های قبل در جمهوری آذربایجان برگزار شد.
امسال با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا مساجد و اماکن مذهبی جمهوری آذربایجان تعطیل و تجمع بیش از ۵ نفر هم در اماکن عمومی این کشور ممنوع است به همین خاطر بیشتر مردم عاشق مکتب عاشورا امروز خانه‌های خود را تبدیل به حسینیه کرده و با نصب بیرق حسینی در مقابل منازل خود به همراه اعضای خانواده با استفاده از برنامه‌های شبکه‌های مجازی در ماتم شهدای کربلا اشک ماتم ریختند و سوگواری کردند. با این وجود جمعی از عاشقان ثارالله هم امروز با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در خیابان شهیدلر باکو در ماتم شهدای کربلا عزاداری کردند.
گزارش‌های و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد مراسم عزاداری در فضای باز دیگر مناطق این کشور هم برگزار شده است. توزیع نذر و احسان بین مردم به شیوه‌های مختلف و توزیع بادبادک‌های سیاه به نشانه ماتم در بین کودکان و دیگر جلوه‌های خاص و به یاد ماندنی نشان از محبت و ارادت مردم این کشور به فرهنگ و مکتب همیشه جاوید حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام دارد. در فضای مجازی هم امروز عالمان دینی در تبیین فلسفه عاشورا سخنرانی و مداحان در ماتم شهدای کربلا مداحی کردند.
جمهوری آذربایجان : مهراب مرادویردی


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هواپیمای نظامی شیلی با 38 سرنشین ناپدید شد