توضیحات الهام آزاد پیرامون سنت خون بس


توضیحات الهام آزاد پیرامون سنت خون بس

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی گفت: سنت خون بس در دوران گذشته برای ایجاد صلح بعد از نزاعی که سبب نقص عضو، آسیب جسمی و یا قتل شود بین برخی اقوام و با توجه به ناتوانی حکومت مرکزی در برقراری امنیت و عدالت، توسط بزرگان اقوام مرسوم شده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام آزاد در صفحه توییتر خود نوشت: چند روز پیش مصاحبه‌ای از بنده در رابطه با سنت خون بس که در برخی اقوام مرسوم بوده است منتشر شد که متاسفانه برخی مطابق میل خود اقدام به تفسیر و برداشت از این مصاحبه کردند. تقلیل مصاحبه بنده به ازدواج اجباری توسط برخی افراد با نیات سوء سیاسی سبب نگرانی و انتقادات برخی دلسوزان حوزه زنان و خانواده و سوءاستفاده رسانه های دشمن گردید که لازم است جهت پاسخگویی به دلسوزان نکاتی را عرض نماییم.

سنت خون بس در دوران گذشته برای ایجاد صلح (بعد از نزاعی که سبب نقص عضو، اسیب جسمی و یا قتل شود) بین برخی اقوام و با توجه به عدم توانایی حکومت مرکزی در برقراری امنیت و عدالت، توسط بزرگان اقوام مرسوم شده بود به گونه‌ای که دو قبیله درگیر نزاع با وساطت ریش سفیدان و تقدیم قران و یا هدیه‌ای از سوی ضارب به خانواده مضروب صلح می‌کردند و در مواردی درخواست ازدواج بین دو قبیله (که لزوماً ازدواج اجباری نبوده) مطرح که درخواست ازدواج توسط خانواده‌ها قبول یا رد می‌گردیدو با توجه به عرف ان زمان بدون شناخت طرفین ازدواج صورت می‌گرفت. بدون هیچ شکی ازدواج اجباری که به میل دختر نباشد و زندگی مظلومانه و غریبانه را برای او رقم بزند شایسته نیست و فقدان رضایت بنابر اصول کلی جاری در عقود و مفهوم ماده ۱۰۷۰ قانون مدنی عقد نکاح غیر نافذ است.

شایان ذکر است همانطور که قبلاً عرض کردم بنده مخالف ثبت این سنت بوده و مصاحبه ام در مورد کارکرد آن در دوران گذشته بوده است و تفسیر و تقلیل نادرست خون بس توسط برخی در داخل جای تعجب دارد.

بدخواهان و رسانه‌های دروغ پرداز امریکایی انگلیسی نیز بدانند این غرب است که نگاهش به زن کالا گونه و ابزاری است و در اسلام و نظام اسلامی زن جایگاه_والا دارد و عزیز است و از دامان زن است که مرد به معراج می‌رود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محدودیت در حوزه نظامی برای تولید هیچ‌گونه راداری نداریم