موز رسیده و سیب پخته دو ماده غذایی مناسب برای مبتلایان به اسهال


مسئول تغذیه بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: موز رسیده به دلیل دارا بودن املاح مفید به ویژه پتاسیم به تامین الکترولیت های از دست رفته در طول دوره اسهال کمک می کند.

آفتاب‌‌نیوز :

مهسا شمشیرگران افزود: موز حاوی فیبرهای محلول در آب به نام پکتین بوده که سبب جذب مایعات داخل روده ها می شود، همچنین برخی ترکیبات موجود در موز خاصیت پروبیوتیکی داشته و سبب رشد باکتری های مفید داخل روده بزرگ می شود.

وی مصرف برنج را در مبتلایان به اسهال مفید دانست و اظهار کرد: برنج سفید به راحتی در دستگاه گوارش هضم شده و به روده های پرکار در زمان اسهال استراحت می دهد و همچنین سبب قوام دهی به مدفوع شل می شود.

شمشیرگران با بیان این که مصرف نان سفید در زمان اسهال بهتر از نان سبوس دار است، عنوان کرد: مصرف نان تست، برشته و نان سفید بهتر و مناسب تر از نان کامل و سبوس دار است، زیرا بیشتر سبوس در نان سفید استخراج شده است و آن را برای هضم در دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ مناسب تر می سازد .

وی خاطرنشان کرد: مصرف سیب زمینی به دلیل کم بودن میزان فیبر و هضم راحت آن به شکل آب پز و بخارپز با کمی نمک و بدون روغن به مبتلایان به اسهال توصیه می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مراسم تشییع مرحومه صدیقه کیانفر + عکس