تربیت انسان و دور شدن او از خسارت به خود سازی، صبر و تقوای او بستگی دارد


امام جمعه موقت تهران گفت: تربیت انسان و دور ماندن...
امام جمعه موقت تهران گفت: تربیت انسان و دور ماندن او از خسارت و آسیب‌های دنیوی و اخروی به خودسازی، صبر و تقوای فرد بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه چهارشنبه به مناسبت ماه محرم در حوزه علمیه امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخته و گفت: تربیت انسان و دور ماندن او از خسارت و آسیب‌های دنیوی و اخروی به خودسازی، صبر و تقوای فرد بستگی دارد.

وی افزود: خداوند متعال تکلیف انسان را از زمان تولد تا مرگ مشخص کرده است که عمر خود را بیهوده تلف نکند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند انسان را برای بندگی خلق کرده است، عنوان کرد: آنان که بر خلاف هدف آفرینش حرکت کنند بنده الهی نیستند بلکه بنده قدرت، ثروت، شهرت و هوای نفس خود هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماز گنجی بی‌نهایت باارزش است که هر کس آن را از دست بدهد خسارت بزرگی کرده است، اظهار کرد: ترک نماز سقوط و گرفتار شدن سقر و خسارت عظیم است. نماز انسان را از گناه بازمی‌دارد و حصار بسیار خوبی برای حفظ از گناه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی درباره مسائل دیگری که انسان را از سقوط در سقر حفظ می‌کند، گفت: کمک به فقرا، انجام واجبات و ترک محرمات، اطعام فقرا و یتیمان که بسیار باارزش است می‌تواند انسان را از سقوط در سقر حفظ کند.

وی با بیان اینکه اگر انسان لحظه‌ای از یاد خدا غفلت کند سقوط می‌کند، عنوان کرد: حرام خوری و بی‌بندباری نتیجه غفلت از یاد خداوند است که سبب نزول بلا بر انسان می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه سلامت فرد و جامعه هر دو به یکدیگر بستگی دارد، گفت: انسان باید افزون بر اینکه خود را از گناه و معصیت به سلامت حفظ می‌کند از ابتلاء جامعه به گناهان حساس بوده و اجازه ندهد که چنین بلایی بر سر آن بیاید.

امام جمعه موقت تهران افزود: انسان باید در ابتدا خود را امربه معروف و نهی از منکر کرده به آنچه می‌گوید عمل کند سپس به افراد دیگر جامعه بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه انسان متقی همواره محاسبه نفس دارد، ابراز کرد: نفس اماره و شیطان همواره به انسان حمله می‌کنند اما انسان باتقوا با پرهیز از گناه خود را در معرض این حمله قرار نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ضدانقلاب بی‌دین زیرولایت شیطان است، اظهار کرد: پذیرش ولایت فقیه پذیرش علم و عدالت است، هر کس با آن مخالفت کند با علم و عدالت مخالفت کرده است.

پایان پیام/487
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید