2 هزار و 200 نفر از خدمات کاروان نذر آب در خوسف بهره‌مند شدند


2 هزار و 200 نفر از خدمات کاروان نذر آب در خوسف بهره‌مند شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: 2 هزار و 200 نفر در روستاهای مختلف شهرستان خوسف از خدمات دومین کاروان نذر آب 3 در این استان بهره‌مند شدند.

محمدرضا رضایی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: فعالیت‌های دومین کاروان نذر آب ۳ در خراسان جنوبی از سه‌شنبه ۲۵ شهریور ماه جاری در روستاهای مختلف شهرستان خوسف آغاز شد.

وی بیان کرد: طی سه روز از فعالیت این کاروان، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات مختلف بهداشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی بهره‌مند شدند و در قالب این کاروان، ۲۰۰ بسته لوازم التحریر و ۱۲۰ عدد کیف مدرسه بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: توزیع ۵۵۰ بسته بهداشتی، ۱۰۰ ثوب البسه و لباس فرم مدارس از دیگر خدمات این کاروان در مناطق محروم خوسف بوده است.

وی از ویزیت ۷۰۶ بیمار و توزیع داروی رایگان توسط این تیم خبر داد و افزود: همچنین ۲۰۰ جفت کفش طبی و ۲۰۰ جفت کفش معمولی بین نیازمندان توزیع شده است.

رضایی اظهار داشت: توزیع ۲ هزار عدد بروشور کمک آموزشی، دیدار با خانواده شهدا، اهدای چهار تخته فرش کمک هزینه جهیزیه به نیازمندان و ذبح یک راس گوسفند برای محرومان از دیگر خدمات کاروان نذر آب ۳ در ۳۵ روستای خوسف بوده است.

وی با اشاره به فعالیت تیم سحر در این تیم گفت: ارائه آموزش امداد و کمک‌های اولیه به کودکان و بازی‌های آموزشی از جمله فعالیت‌های تیم سحر بوده است.

وی افزود: دومین کاروان نذر آب ۳ در خراسان جنوبی متشکل از ۱۵ پزشک، پیراپزشک، دندان پزشک و نیروهای داوطلب اصفهان در خوسف به ارائه خدمت پرداخته است و ۳۰ نفر از جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با این کاروان همکاری داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: فعالیت‌های کاروان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

دومین کاروان نذر آب ۳ شامگاه دوشنبه ۲۴ شهریور ماه جاری از اصفهان وارد خراسان جنوبی و در روستای سرچاه عماری شهرستان خوسف برای خدمات‌دهی مستقر شد.

اولین کاروان نذر آب ۳ از استان یزد هفته گذشته وارد نهبندان شد و به ساکنان ۳۲ روستای این شهرستان مرزی خدمات‌رسانی کرد.

طرح ملی «نذر آب» از ۲ سال پیش و به دنبال تشدید خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد که در این طرح علاوه بر آب‌رسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر جامعه با استفاده از منابع و کمک‌های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟