6 تن باریجه از مراتع استان تهران برداشت شد


6 تن باریجه از مراتع استان تهران برداشت شد

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به آغاز برداشت گیاه باریجه اعلام کرد: تاکنون بیش از 6 تن باریجه از مراتع استان تهران برداشت شد.

به گزارش روز شنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سید نقی عزیزی روز شنبه در این باره گفت: کشت و بهره برداری گیاه باریجه را یکی از مصداق های اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره (تلفیقی) در مراتع استان تهران برشمرد و گفت: تهیه و اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره و توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان اقدامات جهشی مهم سال جاری در دستور کار جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قرار دارد.

وی افزود: بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی (گیاهان دارویی و صنعتی) گامی مهم در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به شمار می آید.

این مقام مسئول در اداره کل منابع طبیعی استان تهران ادامه تاکید کرد: از آنجائی که بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی به هیچ گونه تکنولوژی و صنعتی نیاز ندارد و از طرفی این بهره برداری خسارتی به اکوسیستم مراتع وارد نمی کند، بر همین اساس این فعالیت در رونق اقتصاد نقش موثر و مفیدی را ایفا می کند.

وی به برخی مزایای توسعه کشت و پرورش گیاهان داروئی اشاره کرد و اظهار داشت: پرورش گیاهان دارویی علاوه بر تولید داروهای طبیعی، موجب تولید ناخالص ملی، ارزآوری از طریق صادرات، رونق بخشی در تولیدات داخلی و اشتغال زایی می شود.

عزیزی، استان تهران را مستعد پرورش گیاهان داروئی دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان های استان تهران بویژه شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات از لحاظ شرایط اقلیمی از پتانسیل خوبی برای پرورش گیاهان دارویی برخوردار هستند.

مراتع استان تهران دارای وسعتی حدود ۹۱۹ هزار هکتار است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...