میانگین قیمت انواع نان در لرستان 34 درصد افزایش یافت


میانگین قیمت انواع نان در لرستان 34 درصد افزایش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: قیمت‌های جدید انواع نان در استان با میانگین افزایش 34 درصدی از اول مهر اعمال می‌شود.

حجت الله بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مجوز معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شهریور پارسال، نرخ گذاری جدید نان به استان ها ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: آخرین قیمت گذاری نرخ نان در لرستان سال ۹۷ و با توجه به وضعیت معیشتی و درآمدی مردم تاکنون نسبت به تعیین قیمت جدید اقدام نشده بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: بر اساس قیمت گذاری های جدید در استان، قیمت نان لواش با ۵۰ درصد افزایش از ۲۰۰ به ۳۰۰ تومان، سنگک سنتی با ۵۰ درصد افزایش از هزار به هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک ماشینی با ۴۰ درصد افزایش از هزار به هزار و ۴۰۰ تومان و تافتون با ۲۰ درصد افزایش از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان رسیده است.

بیرانوند گفت: همچنین نان بربری ساده از ۸۰۰ به هزار تومان و بربری کنجددار از هزار به هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که به ترتیب افزایش قیمت ۲۵ و ۲۰ درصدی دارند.

وی تاکید کرد: ۲۰ هزار تن آرد سالانه از طریق کارخانه های استان توزیع می شود که از این میزان ۱۵ هزار تن با قیمت ۶۶۵ تومان برای هرکیلو آرد نان لواش و حدود پنج هزار تن با قیمت ۹۰۰ تومان برای نان سنگک، بربری و تافتون به فروش می رسد در حالیکه خرید تضمینی گندم با احتساب هزینه های حمل و اقدامات جانبی برای دولت حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در هرکیلوگرم است.

وی ادامه داد: همچنین حدود سه هزار تن آرد خانه پزی با ۱۰ درصد سبوس بیشتر میان روستاییان وعشایر به قیمت هرکیلوگرم ۶۶۵ تومان توزیع می شود.

بیرانوند تاکید کرد: در خصوص نرخ جدید نان، قیمت آرد دولتی هیچگونه افزایشی نداشته بلکه قیمت گذاری با احتساب افزایش هزینه های جانبی نانوایان از جمله سوخت و بیمه محاسبه شده است.

بیش از ۲ هزار واحد نانوایی در استان فعال است که از این تعداد، ۵۳۹ واحد در خرم آباد مستقر هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟