پیش‌بینی 3500 فرصت شغلی با اجرای طرح‌های جهش تولید در استان یزد


پیش‌بینی 3500 فرصت شغلی با اجرای طرح‌های جهش تولید در استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد جزییات تفاهم‌نامه تامین مالی 38 طرح جهش تولید این استان میان استاندار یزد و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را تشریح کرد.

«سید مجتبی حسینی پور» در این باره گفت: با تکمیل طرح‌های جهش تولید در استان یزد که به طور متوسط بالای ۷۵ درصد پیشرفت دارند، زمینه اشتغال بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: صنعت و معدن، توسعه اقتصاد دانش بنیان، آب و کشاورزی، گردشگری، انرژی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محورهای طرح‌های جهش تولید در استان یزد است.

رئیس سازمان مدیریت استان طرح‌های جهش تولید در استان یزد را شامل ۱۶ طرح عمرانی و ۲۲ طرح اقتصادی برشمرد که از این تعداد چهار طرح تامین برق، هشت طرح مرتبط با آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه آب، دو طرح مرتبط با شبکه گاز، ۱۱ طرح مرتبط با ساخت واحدهای اقامتی در حوزه میراث فرهنگی و نیز مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، ۱۲ طرح بزرگ عمرانی و یک طرح در حوزه علم و فناوری برشمرد.

وی مهمترین این طرح‌ها را نیز شامل بهسازی محور یزد- خاتم، باند دوم جاده اردکان- چوپانان، سد مخزنی هرات، ایجاد آب شیرین‌کن شهر بافق ، جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره فولاد در استان در قالب چهار طرح بزرگ صنعتی، تولید شمش طلا و نقره، توسعه طرح‌های مردمی پایگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان، تولید انواع پودرهای صنعتی و معدنی، تولید کربن فعال در هرابرجان هرات و نیز کمک به مرمت و تامین زیرساخت کارخانه نوآوری درخشان در راستای گسترش اقتصاد دانش‌بنیان در استان ذکر کرد.

حسینی‌پور در ادامه گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته اجرای کامل این طرح ها در مجموع بیش از ۱۱ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان به افزایش تولید در استان یزد کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت استان گفت: منابع مالی برای تمام این ۳۸ طرح در قالب اعتبارات ملی، استانی، بودجه شرکت‌های دولتی، تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت از محل منابع داخلی موسسه عامل و سرمایه گذاری بخش خصوصی دیده شده است که در قالب بیش از ۹۸۰ میلیارد تومان اعتبارات ریالی و بیش از ۱۲۹ میلیون دلار اعتبارات ارزی تأمین خواهد شد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: ۱۱۳ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات از منابع بودجه عمومی کشور تأمین خواهد شد و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به منظور تأمین یارانه سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی تامین مالی از محل تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت از محل منابع داخلی موسسه عامل، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بودجه شرکت‌های دولتی را از دیگر محل‌های تامین منابع مالی ذکر کرد.

دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، بالفعل کردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های مندرج در سند آمایش سرزمین استان و تامین سرمایه در گردش طرح‌های صنعتی و معدنی در انتخاب این طرح‌ها برای استان مد نظر قرار گرفته است‌.

وی تکمیل و توسعه واحدهای صنعتی بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی با هدف ارتقاء ظرفیت، فناوری و کیفیت تولید توسعه صادرات صنعتی و معدنی و توسعه و تکمیل زنجیره تولید محصولات صنعتی و معدنی از دیگر راهبردهای جهش تولید در استان یزد برشمرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، حسینی‌پور در پایان پیش‌بینی تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری، پیش‌بینی کمیته‌های بررسی و رفع موانع طرح‌های مصوب در چارچوب ضوابط و مقررات و قرارگرفتن اولویت طرح‌های مصوب در روند تخصیص بودجه از محل اعتبارات استانی یا شرکت‌های دولتی را از اقداماتی دانست که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای بهره برداری به موقع این طرح‌ها در نظر گرفته است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟