٩ مدرسه به فضای آموزشی شهرستان بهارستان اضافه می‌شود


تهران_ایرنا_سرپرست فرمانداری شهرستان بهارستان گفت: ٩ مدرسه در این شهرستان...
تهران_ایرنا_سرپرست فرمانداری شهرستان بهارستان گفت: ٩ مدرسه در این شهرستان در دست احداث است که تا سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

سید محمد مختاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج مدرسه در ناحیه یک بخش گلستان در دست احداث است که از این تعداد تاکنون سه مدرسه به پیشرفت فیزیکی ٩٠ درصد و یک مدرسه به پیشرفت فیزیکی ٤٠ درصد رسیده و برای تکمیل آنها به ٢٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین دو مدرسه دیگر نیز در بخش بوستان در حال احداث است که به پیشرفت فیزیکی ٤٠ تا ٩٠ درصدی رسیده‌است.

مختاری بیان کرد: روز گذشته (شنبه) کلنگ یک مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر صالحیه و یک مدرسه ١٥ کلاسه دیگر نیز در نسیم شهر به زمین زده شد.

سرپرست فرمانداری بهارستان تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای این چهار مدرسه نیز با مشارکت ٥٠ درصدی خیران و سازمان نوسازی مدارس تامین می‌شود.

مختاری بیان کرد: شهرستان بهارستان به دلیل مهاجرت پذیر بودن از تهران و سایر استان های کشور هر ساله بر جمعیت آن افزوده می شود و با افتتاح این مدارس تنها بخش کوچکی از نیاز این شهرستان در بخش آموزش برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیرانتقاعی شهرستان بهارستان به تحصیل مشغول هستند، افزود: از این تعداد ۶۲ هزار دانش‌آموز در بخش گلستان و ۵۲ هزار دانش آموز در بخش بوستان هستند.

سرپرست فرمانداری بهارستان خاطرنشان کرد: ١١٠ مدرسه با ٧٥٨ کلاس درس به صورت دو شیفت در این شهرستان فعال است.

مختاری با بیان اینکه براساس استاندارد در هر کلاس باید ٢٤ دانش آموز باشد، ادامه داد: به طور میانگین در هر کلاس درس شهرستان بهارستان ٣٥ دانش آموز حاضر می‌شوند.

وی تاکید کرد: ٧٥٨ کلاس درس نیاز است تا مدارس به صورت استاندارد و یک شیفت برگزار شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان بهارستان با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و در مساحتی بالغ بر ۶۵ کیلومترمربع در غرب استان تهران واقع است.