امام جمعه شهرکرد: توجه لازم به پرداخت زکات نمی‌شود


امام جمعه شهرکرد: توجه لازم به پرداخت زکات نمی‌شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: توجه لازم به پرداخت زکات در استان نمی‌شود، که این امر نیاز به فرهنگسازی و تبیین فرهنگ زکات دارد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز چهارشنبه جلسه مشترک شورای اقامه نماز و زکات استان افزود: پرداخت زکات یک امر واجب است و باید این امر واجب بین مودیان زکات و آحاد مردم ترویج شود تا نسبت به پرداخت زکات اموال خود توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نماز و زکات ۲ مقوله مهم برای دفع بلاست، گفت: اثرات پرداخت زکات به تدریج در جامعه مشهود می‌شود و باید زکات واجب و مستحب از هم تفکیک شود.

وی اظهارداشت: پرداخت زکات واجب یک امر ضروری است که نیاز به فرهنگسازی بیشتر دارد.

نکونام در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت سلامت به دلیل شیوع کرونا ناپایدار است و متولیان بهداشت از این موضوع اظهار نگرانی می‌کنند، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان در این روزها بی‌سابقه بوده است به طوری که روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر کرونای مثبت و همچنین آمار فوتی ها نیز به هفت تا هشت نفر در روز رسیده است که لازم است کمی بیشتر رعایت کنیم و کادر درمان را دریابیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نماز و زکات دو مقوله مهم دفع بلا هستند، اظهار کرد: نماز و دعا دفع کننده بلا است و نباید آن را دست کم گرفت و همچنین زکات و صدقه نیز سبب دفع بلا و کاهش آسیب می‌شود که باید جدی گرفته شود و هیچ بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن احکام خدا پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه نماز جماعت موضوعیت دارد و مهم است که در برخی مکان‌ها با ۲ نفر نیز برگزار می‌شود، گفت: در هیچ جلسه ای از ستاد مبارزه با کرونایی گفته نشده که نماز جماعت نخوانید و یا نمازخانه‌ای تعطیل شود و دستوری برای تعطیلی بیان نشده و توجهات بیشتر بر رعایت موارد است.

معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلغیات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت ساماندهی ائمه جمعه در ادارات و دستگاه‌ها گفت: ۳۱۵ امام جماعت در استان به دستگاههای دولتی اعزام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعزیزالله میراحمدی افزود: به منظور وضعیت سنجی وضعیت نمازخانه و نماز در ادارات و تعداد نمازخانه‌ها بیش از ۸۰ دستگاه در این وضعیت سنجی شرکت کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهرستان لردگان افتتاح شد