تمام مطالبات گندم‌کاران سیستان و بلوچستان پرداخت شد


تمام مطالبات گندم‌کاران سیستان و بلوچستان پرداخت شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: مطالبات گندم‌کاران این استان برای نخسین بار در نیمه اول سال 99 به طور کامل پرداخت و تسویه شده است.

غلامعلی گنجعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۳۸ هزار و ۷۵۴ تن و ۷۵۴ کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سیستان و بلوچستان امسال خریداری شده است.

وی گفت: این مقدار گندم به ۱۲ مرکز دولتی، خصوصی و مباشری به نرخ ۲۵ هزار ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد از کشاورزان استان خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: مبلغ گندم خریداری شده امسال ۹۶۸میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۲۵۰ ریال است که با حمایت‌های اعضای هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران تمامی وجوه گندمکاران استان برای اولین بار در طول دوران خرید به موقع و سریع پرداخت شد و هیچ بدهی بابت گندم تحویلی به کشاورزان وجود ندارد.

وی بیان کرد: خرید گندم در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال قبل که بیش از ۱۷هزار تن بوده، ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

گنجعلی گفت: مقدار خرید دانه‌های روغنی سیستان و بلوچستان نیز امسال ۸۱۶ تن و ۲۳۸ کیلوگرم به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۶ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۸۸ ریال بوده که تمامی مبالغ دانه‌های روغنی پرداخت شده است.

وی افزود: مهلت تحویل گندم به مراکز خرید در سیستان و بلوچستان تا پایان شهریور سالجاری بوده که خرید گندم سال ۹۹ به موقع پایان یافت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سومین مسیر اتصال سیستان و بلوچستان به کرمان از تفتان و بزمان در حال اجراست