موردی از ابتلا به بیماری کووید 19 در مدارس گیلان نداشتیم


رشت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: تاکنون...
رشت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: تاکنون موردی از ابتلا و انتشار ویروس کرونا در مدارس استان نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ارسلان سالاری عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس اهمیت بسزایی دارد که رعایت این دستورالعمل ها از قبل از بازگشایی مدارس تدبیر و برنامه ریزی شد و طی هفته های گذشته هم در واحدهای آموزشی با جدیت رعایت می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار واکسن آنفلوآنزا برای گروه های هدف "گروه هدف اول" به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان اختصاص داده شد، اظهار داشت: از طریق مراکز بهداشتی ۵۵ درصد از این گروه هدف واکسینه شدند و بقیه نیز در روزهای آینده واکسینه می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: پیگیریم تا واکسن آنفلوآنزا مورد نیاز مردم به ویژه افراد دارای بیماری های زمینه ای را به میزان کافی به استان وارد کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مجوز به کارگیری پرستاران و نیروهای بهداشتی درمانی داوطلب در بحران کرونا استان گیلان دریافت شد، اضافه کرد: خرید خوابگاه با ظرفیت ۳۰۰ نفر در فضایی مناسب برای دانشجویان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز در این جلسه در سخنانی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در فروردین ماه با محدود شدن ورود و خروج به بالای ۸۰ درصد رسیده بود، گفت: با توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی در آن ایام با نزول اساسی بیماری مواجه شدیم و حتی روزهایی هیچ فوتی کرونایی نداشتیم.

دکتر آبتین حیدرزاده افزود: با کاهش توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی در کل جامعه اعم از ادارات، مجموعه مراکز خرید میزان رعایت توصیه های بهداشتی به زیر ۴۵ درصد رسیده که بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه گیلان جز معدود استان هایی است که موج سوم بیماری هنوز در آن آغاز نشده است، اظهار داشت: به شدت نگران شروع موج سوم هستیم که در این صورت شدت شیوع این ویروس و بیماری بسیاری خطرناک است و در این راستا از تمامی ادارات، واحدها، اصناف، حمل و نقل و غیره می خواهیم که رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به تزریق واکس آنفلوآنزا برای گروه های هدف خاطر نشان کرد: گروه زنان باردار اولین گروه پرخطری است که تحت پوشش قرار می گیرند، هم اکنون تزریق این واکسن برای این مادران در برخی از شهرستان های گیلان به ۱۰۰ درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: پیگیری های لازم برای ورود حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار واکسن دیگر برای تزریق گروه های هدف استان در حال انجام است تا خیال ما از پوشش کل این گروه ها راحت شود.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا با تشریح آموزش دانشجویان گفت: آموزش در بخش دانشگاهی در دروس نظری به صورت الکترونیکی حتی نسبت به سال گذشته به صورت منظم، استاندارد و با کیفیت بهتر و بر اساس برنامه ریزی در حال انجام است.

احمد رضی افزود: دروس عملی نیز به صورت دوره ای انجام می شود، دانشجویان در اتاق های تک نفره اسکان داده شده و غذا نیز به صورت جیره خشک ارایه می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری و انجام آن تا ۱۵ مهر برای حدود هفت هزار دانشجو از سراسر کشور با مسئولیت دانشگاه گیلان اظهار داشت: در برخی از استان ها به صورت حضوری انجام می گیرد اما در دانشگاه گیلان به صورت غیرحضوری و تصویری در بستر فضای مجازی در حال انجام است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۲۰ کیگ اینترنت رایگان برای استادان و دانشجویان از سوی وزارت ارتباطات و اینکه ثبت نام هنور فعال نشده، تصریح کرد: در هفته گذشته با دو بانک استان به تفاهم رسیده ایم که برای استادان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام برای خرید تجهیزات آموزش الکترونیک در اختیار آنان قرار دهیم در در مرحله ثبت نام استادان هستیم.

وی بازگشت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در گیلان را تنها معضل عنوان و خاطر نشان کرد: بر اساس مقرراتی این دانشجویان در درازمدت نمی توانند خاک کشور ما را ترک کنند به همین دلیل مجبور به بازگشت شدند که امیدواریم کم کم بتوانیم با توجه به آموزش مجازی آنها را برگردانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استانداری بیان داشت: بر اساس آخرین گزارش ها ۴۹ درصد دانش آموزان در مقطع ابتدایی و ۳۷ درصد در مقطع متوسطه در مدارس استان حضور دارند.

محمد رحمتی با اشاره به بازدیدها و نظارت ها از مدارس گیلان در رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: ۹۸ درصد در مدارس ماسک استفاده می کنند که البته برای ۲ درصد بقیه نیز ماسک تهیه تامین می شود، ضمن اینکه ۹۵ درصد فاصله اجتماعی در واحدهای آموزشی رعایت می شود و در ۹۶ درصد مدارس بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت ضدعفونی انجام می گیرد.

وی در تشریح آموزش های غیرحضوری دانش آموزان بیان داشت: ۷۳ درصد دانش آموزان از شبکه شاد، ۶۲ درصد از تلویزیون و ۲۳ درصد از سایر روش ها برای آموزش استفاده می کنند.

استان گیلان افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید