پیش بازی فینال رولاند گاروس 2020 | جدال رویایی رافائل نادال و نواک جوکوویچ برای تاریخ سازی


پیش بازی فینال رولاند گاروس 2020 | جدال رویایی رافائل نادال و نواک جوکوویچ برای تاریخ سازی

تقابل مردهای شماره یک و دو تنیس جهان در فینال رولاند گاروس 2020.

رافائل نادال و نواک جوکوویچ، از ساعت 16:30 دقیقه یکشنبه، 20 مهر، در فینال گرند اسلم رولاند گاروس 2020 به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش طرفداری، مسابقات رولاند گاروس به ایستگاه پایانی خود رسیده و همانطور که پیشبینی می شد و خیلی ها منتظر آن بودند، مردهای شماره یک و دو تنیس جهان یعنی نواک جوکوویچ و رافائل نادال به فینال رسیده اند و باید یکشنبه به مصاف هم بروند. نواک جوکوویچ یکی از بهترین فصول خود را سپری می کند و در 38 دیدار، 37 پیروزی را تجربه کرده است. تنها شکست او در سال 2020 متعلق به یک هشتم نهایی گرند اسلم یو اس اوپن است که آن هم در جریان بازی نبود و به دلیل اصابت ضربه اش به داور خط، از مسابقات اخراج شد. جوکوویچ امسال 4 عنوان کسب کرده از جمله هشتمین قهرمانی در گرند اسلم اوپن استرالیا، قهرمانی در مسترز سینسیناتی و مسترز رم. رافائل نادال اما تا به اینجا فصل آرامی را تجربه کرده و در یک چهارم نهایی گرند اسلم اوپن استرالیا و یک چهارم نهایی مسترز رم حذف شد و در مسترز سینسیناتی و گرند اسلم یو اس اوپن نیز شرکت نکرد.

نواک جوکوویچ در رولاند گاروس 2020 تا یک چهارم نهایی با مشکل خاصی مواجه نشد. مرد شماره یک تنیس دنیا در این مرحله یک ست به پابلو کارنیو بوستا واگذار کرد و راهی نیمه نهایی شد؛ جایی که سخت ترین آزمون خود در این تورنمنت را تجربه کرد و دیدار دشواری را مقابل استفانوس سیتسیپاس تجربه کرد و در نهایت 2-3 برابر او به پیروزی رسید. رافائل نادال برخلاف جوکوویچ هیچ ستی در این مسابقات واگذار نکرده است و به قاطع ترین شکل ممکن به فینال رسیده است. آزمون سخت نادال نیز در نیمه نهایی و برابر دیگو شوارتزمن بود که ماتادور در این بازی به غیر از ست سوم چندان اذیت نشد و توانست برای سیزدهمین بار راهی فینال رولاند گاروس شود.

پیش بازی فینال رولاند گاروس 2020 | جدال رویایی رافائل نادال و نواک جوکوویچ برای تاریخ سازیرافائل نادال و نواک جوکوویچ

جدال های مستقیم نادال و جوکوویچ

رافائل نادال و نواک جوکوویچ تا به امروز 55 بار به مصاف هم رفته اند که بیشترین مصاف مستقیم دو ورزشکار در عصر حرفه ای شدن ورزش محسوب می شود. در این 55 دیدار، تنیسور صرب با پیروزی در 29 بازی، دست بالا را دارد و 3 پیروزی بیشتر از رقیب اسپانیایی خود در بازی های مستقیم به دست آورده است. قصه در زمین خاک و رولاند گاروس اما متفاوت است. این دو تنیسور تا به حال 24 بار در زمین های خاک مقابل هم قرار گرفته اند که نادال پیروز 17 دیدار بوده و 7 بار در رولاند گاروس با یکدیگر روبرو شده اند که نادال اینجا نیز پیروز 6 جدال بوده، از جمله فینال های 2012 و 2014. تنها پیروزی جوکوویچ در این مسابقات نیز برمی گردد به سال 2015، جایی که در مرحله یک هشتم نهایی توانست نادال را شکست دهد و تنها دومین شکست این تنیسور اسپانیایی را در تاریخ این مسابقات رقم بزند. جوکوویچ از طرفی اما تنها بازیکنی است که موفق شده به طور متوالی نادال را روی سطح خاک شکست دهد.

مصاف یکشنبه، شانزدهمین باری است که نادال و جوکوویچ در گرند اسلم ها با یکدیگر روبرو می شوند. نادال در این بازی ها 6-9 جلو است. این دیدار همچنین نهمین باری است که نادال و جوکوویچ در فینال یک گرند اسلم به مصاف هم می روند و از این حیث، تعداد جدال های این دو در فینال برابری می کند با تعداد دوئل های فدرر و نادال در فینال مسابقات گرند اسلم. در 8 فینال گذشته هر یک تنیسور فاتح 4 فینال شده اند. در 3 تقابل اخیر این دو تنیسور در مسابقات گرند اسلم، این نواک جوکوویچ بوده که پیروز بوده و آخرین برد نادال برابر جوکوویچ در مسابقات گرند اسلم، برمی گردد به فینال سال 2014 همین مسابقات. مجموع سن این دو تنیسور 67 سال است و بنابراین این فینال با عبور از فینال 1969 میان راد لیور و کن رزوال، به عنوان مسن ترین فینال اوپن فرانسه در عصر حرفه ای شدن این رشته لقب می گیرد.

پیش بازی فینال رولاند گاروس 2020 | جدال رویایی رافائل نادال و نواک جوکوویچ برای تاریخ سازیمقایسه رافائل نادال و نواک جوکوویچ

تاریخ سازی در انتظار قهرمان رولاند گاروس 2020

رافائل نادال با 12 قهرمانی، رکورددار قهرمانی در رولاند گاروس است و رکورددار قهرمانی در یک گرند اسلم نیز در میان تمام تنیسورها به شمار می رود. با این حال سیزدهمین قهرمانی نادال رنگ و بوی متفاوتی خواهد داشت زیرا این قهرمانی او را به بیست عنوان در مسابقات گرند اسلم می رساند و برای اولین بار نادال در تعداد قهرمانی گرند اسلم به راجر فدرر خواهد رسید. این قهرمانی به این معنا خواهد بود که نادال مشترکا با فدرر رکورددار قهرمانی در مسابقات گرند اسلم می شود. قهرمانی در رولاند گاروس، نادال را در رقابت ATP و رسیدن به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان در پایان سال 2020 نیز نگه خواهد داشت و شانس او را برای رسیدن به این عنوان افزایش خواهد داد.

نواک جوکوویچ نیز در صورت قهرمانی به رکوردهای مختلفی خواهد رسید. جوکوویچ می تواند اولین تنیسوری باشد که در تمام گرند اسلم ها حداقل 2 بار قهرمان می شود. جوکوویچ تنها یکبار فاتح رولاند گاروس شده و می خواهد تا با کسب دومین عنوان خود در فرانسه، به 18 عنوان گرند اسلم نیز برسد و در یک قدمی نادال و دو قدمی فدرر قرار بگیرد. جوکوویچ در صورتی قهرمانی، به اولین تنیسوری تبدیل خواهد شد که رافائل نادال را در فینال رولاند گاروس شکست داده است. مرد شماره یک تنیس جهان با این قهرمانی، رنکینگ 1 خود در سال 2020 را تا حد بسیار فراوانی قطعی خواهد کرد و گام بسیار بلندی برای رسیدن به رکورد راجر فدرر به عنوان بیشترین هفته در صدر رنکینگ ATP برخواهد داشت.

پیش بازی فینال رولاند گاروس 2020 | جدال رویایی رافائل نادال و نواک جوکوویچ برای تاریخ سازیرافائل نادال و نواک جوکوویچ

یکشنبه تمام نگاه ها به پاریس و جدال تاریخی غول های دنیای تنیس خواهد بود. ادامه سلطه ی رافائل نادال بر خاک و رسیدن به رکورد 20 قهرمانی در گرند اسلم یا تاریخ سازی نواک جوکوویچ و فتح هجدهمین عنوان؟

بیشتر بخوانید:

رولاند گاروس 2020 | از تعویق بلند مدت مسابقات تا تغییراتی تعیین کننده

رولاند گاروس 2020 | پوشش متفاوت بازیکنان در مسابقات امسال / عکس

رولاند گاروس 2020 | قدرت نمایی رافائل نادال در نیمه نهایی و سیزدهمین صعود به فینال

رولاند گاروس 2020 | نواک جوکوویچ کامبک استفانوس سیتسیپاس را ناتمام گذاشت؛ مرد شماره یک تنیس جهان حریف نادال در فینال شد

رولاند گاروس 2020 | قهرمانی ایگا اشویاتک 19 ساله در بخش زنان


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادامه حملات به دی یونگ/ به ستاره بارسا در هلند رحم نکردند!