مشکلات شش روستای بخش مرکزی دماوند بررسی شد


مشکلات شش روستای بخش مرکزی دماوند بررسی شد

تهران – ایرنا – مشکلات شش روستای بخش مرکزی شهرستان دماوند همچون روستاهای حصار بالا و پایین، کالدشت بالا و پایین، روستای اسلام آباد و روستای هاشمک با حضور مسئولان شهرستان بررسی شد.

به گزارش ایرنا، جمعی از مسئولان شهرستان دماوند صبح امروز چهارشنبه به منظور رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های اهالی روستاهای حصار بالا و پایین، کالدشت بالا و پایین، اسلام آباد و هاشمک با حضور در محل روستاها با اهالی دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار که فرماندار شهرستان دماوند، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، سرپرست بخشداری مرکزی و جمعی از مسئولان حوزه روستایی حضور داشتند، مهم‌ترین مشکلات موجود در این روستا همچون لزوم بازنگری طرح هادی، افزایش بافت، دریافت مجوز اسناد تک‌برگی، ایجاد پل ارتباطی، مسکن جوانان، ضرورت جابجایی تیر برق معابر، بازسازی مدارس و عدم وجود سالن ورزشی، رفع فرسودگی و نصب انشعاب آب، آسفالت معابر، تغییر کاربری اراضی و مشکلات مربوط به آب و فاضلاب، اشتغال جوانان و مشکلات مربوط به نوسان برق و آب آشامیدنی، نبود خانه بهداشت، عدم توسعه بافت روستا و نداشتن دهیاری مطرح شد.

مشکلات شش روستای بخش مرکزی دماوند بررسی شد

بی‌خاصیت بودن فعالیت مسئولان شوراها خیانت به مردم است

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند در حاشیه این بازدید در جمع اهالی روستا اظهار داشت: یکی از برنامه های مسئولان شهرستان که نشان از دغدغه آنان در خدمت رسانی می باشد، برگزاری بازدیدهای روستایی است که می توان از نزدیک مشکلات و مطالبات اهالی روستا را دید و شنید و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه طی بازدیدهای صورت گرفته از روستاهای مختلف شهرستان دماوند توسط مسئولان منطقه، شاهد نتایج ارزشمندی در عرصه خدمت رسانی هستیم، افزود: یکی از موضوعاتی که در این بازدیدها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، عملکرد شهرداران، دهیاران و شوراهای شهر و روستا بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعال بودن شوراها، دهیاران و شهرداران موجب آبادانی و عملکرد منفعلانه آنها باعث بروز مشکلات می‌شود، خاطرنشان کرد: در هر منطقه ای که شوراها و شهرداران و دهیاران فعالیت موثری داشتند شاهد آبادانی بودیم و میزان رضایتمندی مردمی بیشتر بوده است.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید براینکه نارضایتی در برخی مناطق نشان از کوتاهی و کم کاری مسئولان آن حوزه را دارد، تصریح کرد: شوراهای اسلامی با ارتباط مستمری که با مدیران دستگاه‌ها دارد می توانند مشکلات مردم را به حداقل برسانند چراکه بی‌خاصیت بودن فعالیت مسئولان شوراهای اسلامی خیانت به مردم است و در صلاحیت انتخابات آتی مدنظر قرار می‌گیرد.

حیدری ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم که افراد صرفاً برای منافع شخصی در انتخابات شوراهای اسلامی حضور داشته باشند و البته اجازه نخواهیم داد که سرنوشت محلات و مناطق، به دلیل منافع افراد زیر سوال برود.

وی با اشاره به اینکه برخی از شوراها اقدامات خوبی در روستاها انجام دادند، اما عملکرد منفی برخی افراد باعث بی‌اعتمادی در بین مردم شده است، گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی به دلیل کمبود بودجه و مشکلات شهرستانی، در ارائه خدمات به مردم کوتاهی نکنند و بدانند که نه سیاه نمایی کار دستی است و نه منفعل بودن در خدمت رسانی.

فرماندار دماوند تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه، از ابتدای سال جاری شاهد اتفاقات خوبی در منطقه بودیم که امیدواریم با کمک نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی از طریق جذب بودجه، بتوانیم به مطالبات مردم پاسخ مناسبی ارائه دهیم.

مشکلات شش روستای بخش مرکزی دماوند بررسی شد

در روستاها باید به دنبال مهاجرت معکوس و بازگشت روستائیان باشیم

سیداحمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با تاکید براینکه هر روز مطالبات اهالی روستاها و دیگر مناطق شهری بطور جدی پیگیری می شود، اظهار داشت: در روستاها مشکلاتی همچون اجرا و بازنگری طرح هادی و الحاق به بافت روستا وجود دارد که سالها است اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در بازدیدهای روستایی توجه به مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان از شهر به روستا است، گفت: برای تحقق این امر لازم است نیازهای اهالی روستا مورد توجه قرار گیرد که یکی از این موضوعات تامین مسکن جوانان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به زودی دیداری با رئیس بنیاد مسکن کشور خواهیم داشت و امیدواریم از اعتبارات ملی که آبان‌ماه به بنیاد تخصیص می یابد برای طرح هادی استفاده کنیم، افزود: طرح هادی روستاها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و با جدیت به طور روزانه پیگیر آن هستیم.

شهرستان دماوند دارای پنج شهر دماوند، رودهن، آبعلی، کیلان و آبسرد و دو بخش مرکزی و رودهن است. این شهرستان ۱۱ روستا در بخش رودهن و ۴۵ روستا در بخش مرکزی دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم