معاون اقتصادی وزیر کشور از چند طرح تولیدی مازندران بازدید کرد


معاون اقتصادی وزیر کشور از چند طرح تولیدی مازندران بازدید کرد

ساری - ایرنا - معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور روز چهارشنبه از چند طرح تولیدی دارای مشکل در شهرستان‌های مختلف مازندران بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، بابک دین پرست که سفرش یک روزه اش را صبح امروز از آمل شروع کرد ، در این شهرستان از روند اجرای فاز دوم پروژه گلخانه هیدروپونیک رویش طبرستان بازدید کرد.

این پروژه که در حوزه تولید گل شاخه بریده آنتریوم فعالیت می کند ، با سرمایه گذاری ۲ میلیون یورویی و دریافت تسهیلات ۸۰ میلیارد ریالی از صندوق توسعه ملی و اشتغال آفرینی ۲۵ نفر از سال ۱۳۹۸ آغاز شد .

فاز یک این پروژه با حجم سرمایه گذاری ۱.۵ میلیون یورو و اشتغالزایی ۲۵ نفر و دریافت تسهیلات یکهزار میلیون ریالی در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید.

معاون وزیر کشور که وی را در این سفر معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس صندوق کارآفرینی امید کشور همراهی می کنند ، پس از آمل به بابل رفت و در آنجا از روند اجرای پروژه مجموعه ورزشی و تندرستی لاله بابل بازدید کرد و با مسایل و مشکلات آن از نزدیک آشنا شد.

این پروژه شامل بخش آبی ، استخرهای شنا ، آب درمانی ، بخش زیبایی و اسپا , سالن ماساژ و بخش تنیس و رستوران است که با حدود ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری که بخشی از آن به صورت تسهیلات است ، با پیش بینی اشتغال حدود ۳۰ نفر از محل سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد شده است.

بازدید از مجتمع کشت و صنعت و سورتینگ اخوان بابل و بررسی مسایل و مشکلات آن هم دیگر برنامه دین پرست در سفر به مازندران بود.

عملیات اجرایی این پروژه با حجم سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال و دریافت تسهیلات ۵۷ میلیارد ریالی از محل تسهیلات اشتغال روستایی در زمینه ساخت انبار فنی ، سورتینگ و بسته بندی مرکبات از سال ۱۳۹۷ آغاز شد. این مجتمع در حال حاضر سه هزار تن ظرفیت تولید دارد که در صورت بهره برداری کامل ، این ظرفیت به پنج هزار تن در سال می رسد.

معاون وزیر کشور همچنین در ادامه سفرش به قائمشهر رسید و از پروژه گلخانه لیموترش در روستای خرماکلا این شهرستان بازدید کرد و مشکلات آن را از زبان مجریان شنید.

این پروژه در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۶ هکتار و با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز شد و تا کنون ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید و ۲۵ میلیارد ریال از بانک توسعه تعاون دریافت کرده است. این مجموعه با توجه به دارا بودن ۱۲۰ واحد تولید گل و گیاه در منطقه و ۴۰ واحد تولید لیمو ترش و ظرفیت تولید ۱۰۰ تن ، در مجموع برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

دین پرست در حاشیه بازدید از گلخانه لیموترش قائمشهر به خبرنگاران به مشکل صدور مجور این گلخانه اشاره کرد و گفت : در جلسه ای که عصر امروز برگزار می شود بنا شد تا جهاد کشاورزی مازندران مصادیق و مشکلات این گلخانه را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم برای تعیین تکلیف صدور مجور تصمیم گیری کنیم چرا که اعتقاد دارم هیچ مانعی برای صدور مجوز نباید باشد.

وی با اعلام اینکه این تولید کننده پیشنهاد برای توسعه گلخانه و ۵۰ متقاضی جدید را داده است ، افزود : پیشنهاد داده ام تا یک تیم از این گلخانه بازدید و موارد لازم برای صدور مجوز را بررسی کند تا بتوانیم مجوزات لازم را صادر کنیم .

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه برخی استعلام های بی ربط در فرایند صدور مجوزها وجود دارد که از مشکلات تولید کنندگان است، گفت : این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و حتی اگر نیاز باشد ما در ستاد رفع تسهیل و موانع تولید ملی کشور بررسی خواهیم کرد.

وی با اعلام این که در سفرش به مازندران از چند واحد تولیدی و کشاورزی بازدید داشته و خواهد داشت ، افزود : موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و کشاورزی را در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و رفع موانع تولید مطرح خواهیم کرد و تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا بتوانیم مشکلاتی را که تولید کنندگان و متقاضیان مطرح کرده اند، رسیدگی و رفع کنیم.

معاون وزیر کشور صبح امروز سفر یک روزه اش به مازندران را از آمل شروع کرد. دین پرست قرار است در ادامه سفرش به مازندران در نشست اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در ساری شرکت کند. همچنین قرار است با حضور این مقام کشوری نخستین مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات بخش تولید و سرمایه گذاری کشور در مازندران افتتاح شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کلنگ‌زنی طرح تامین 2 هزار واحد مسکن محرومین در مازندران