بازگشت محدودیت های کرونایی به مساجد و کلیساهای کنیا


بازگشت محدودیت های کرونایی به مساجد و کلیساهای کنیا

وزیر بهداشت کنیا خواستار به کارگیری فرآیندهای سختگیرانه تر در مساجد و کلیساها و دیگر مکان های عمومی این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nytimes»، وزیر بهداشت کنیا خواستار به کارگیری فرآیندهای سختگیرانه تر در مساجد و کلیساها و دیگر مکان های عمومی این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شد.

کلیساها و مساجد کنیا مدتی است که میزبان گردهمایی هایی مانند نمازها و نیایش های دسته جمعی هستند.

مدارس تا حدی بازگشایی شده و ترافیک سخت در شهرهایی مانند نایروبی دوباره از سر گرفته شده است.

پس از تقریباً پنج ماه قرنطینه سخت و ممنوعیت رفت و آمد در هنگام غروب تا طلوع فجر مقامات کنیا ماه گذشته محدودیت های مربوط به قرنطینه کرونایی را کاهش دادند.

اما «موتاهی کاگوی» ، وزیر بهداشت کنیا در هفته جاری گفت که کاهش قوانین و محدودیت های کرونایی می تواند منجر به ایجاد موج دوم شیوع ویروس کرونا شود.

وی در این باره گفت: پس از رفع محدودیت ها و افزایش پذیرش در بخش های مراقبت های ویژه در روزهای اخیر درصد نتایج آزمایش مثبت کرونا در این ماه افزایش یافته است.

کاگوی افزود: ما نمی توانیم قاطعانه بر بحران کرونا غلبه کنیم مگر اینکه اقدامات فوری و جدی برای مقابله با آن انجام دهیم.

وزیر بهداشت کنیا علت افزایش موارد ابتلا به کرونا را از سرگیری گردهمایی های بزرگ مردمی از جمله تجمعات سیاسی ،مراسم خاکسپاری و دیگر تجمع ها در مکان های عمومی دانست.

وی افزود: در مکان های عمومی از جمله باشگاه ها،سالن های ورزشی ،مساجد، کلیساها و غیره فاصله اجتماعی رعایت نمی شود و مردم از ماسک استفاده نمی کنند.

کاگوی خواستار سختگیری های بیشتر در این مکان های عمومی برای جلوگیری از به وجود آمدن موج دوم ویروس کرونا در کنیا شد.

پایان پیام/7

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انتشار چهارمین شماره دوفصلنامه تخصصی مطالعات فقه سیاست