هلال احمر ایران در زمره 10 جمعیت امدادی و داوطلبی برتر جهان است


هلال احمر ایران در زمره 10 جمعیت امدادی و داوطلبی برتر جهان است

ساوه - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: در حوزه های عملیات، پشتیبانی، داوطلبان و امداد و نجات در زمره 10 هلال احمر برتر جهان هستیم.

به گزارش ایرنا، «محمد نصیری» شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید سرزده از جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه، افزود: البته این رتبه شاخص کلی جمعیت هلال احمر کشور در جهان است و در برخی شاخص ها رتبه های پایین تر را هم داریم اما در مجموع از بهترین جمعیت های جهان در زمینه های زیرساختی و عملیاتی محسوب می شویم.

وی اظهار داشت: در سراسر کشور حدود ۷۰۰ هزار داوطلب و جوان به عنوان نیروهای عملیاتی با جمعیت هلال احمر ساوه همکاری می کنند که در فراخوان های مختلف یاریگر ما هستند.

به گفته او، مرکزی در زمینه جذب کمک های مردمی و فعالیت های داوطلبی هلال احمر در سال گذشته یکی از سه استان برتر کشور بود.

وی در مورد میزان آمادگی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برای نیمه دوم امسال و فصل بارش ها، گفت: با توجه به پیش بینی زمستان سخت و بارش های فراوان به خصوص در مناطق شمالی کشور از هم اکنون همه توان لجستیکی و سایر مقدمات از قبیل دور اطلاعیه های مورد نظر تمهید شده است.

نصیری در مورد هدف از سفر به شهرستان ساوه، گفت: رسیدگی به مشکلات حوزه هلال احمر به خصوص در زمینه املاک و خدمات مدنظر است و با توجه به اینکه شعبه ساوه از قدیمی ترین جمعیت های هلال احمر کشور محسوب می شود، لازم است نسبت به رفع مشکلات و کاستی های آن اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم.

وی اظهار داشت: پیگیری دعاوی حقوقی بر سر املاک هلال احمر ساوه در دستور کار قرار می گیرد و تلاش می کنیم با صدور مجوزهای جدید برای این شهرستان بر میزان درآمدهای حاصل از املاک بیفزاییم که بر اساس قانون تکلیف شده از محل فروش یا بهره برداری از املاک میزان درآمدها افزایش یابد و این موضوع در جلسه کمیسیون مربوطه که هفته آینده در تهران تشکیل می شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در مورد تجهیز مراکز هلال احمر در استان و شهرستان های کشور، گفت: دولت با وجود تنگناهای مالی اقدامات مناسبی را در این زمینه اجرایی کرده است که از جمله آنها می توان به تامین خودروهای امدادی کمک دار با تعرفه گمرکی صفر و همچنین تامین اعتبار برای خرید این وسایل اشاره کرد که با وجود زمان بر بودن فرایندها، تلاش می کنیم از محل منابع تخصیصی نسبت به تجهیز مراکز هلال احمر کشور از جمله ساوه اقدام کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: امسال برای خرید سبد غذایی ویژه اقشار و بیماران آسیب دیده از کرونا اعتباری افزون بر هفت و نیم میلیون ریال اختصاص دادیم که قرار است با استفاده از این منابع ۲ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی تهیه و توزیع شود که سهم شهرستان های مختلف از جمله ساوه نیز در این بین مشخص است.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های یکساله، مهمترین مشکلات و چالش های این نهاد مردمی در شهرستان را بیان و خواستار مساعدت سازمان داوطلبان کشور شد.

هلال احمر ایران در زمره 10 جمعیت امدادی و داوطلبی برتر جهان است

«سید لقمان حسینی» اظهار کرد: با توجه به اینکه قطعه زمینی در مالکیت هلال احمر در یکی از بهترین نقاط شهر ساوه قرار دارد و با پیگیری های مستمر مجوز احداث چهار هزار و ۴۴۸ غرفه تجاری به ارزش ۵۶ میلیارد ریال اخذ شده است اما برای آغاز به کار این پروژه نیاز به مجوز رئیس جمعیت هلال احمر و شورای عالی کشور است تا این اقدام به صورت مشارکت با بخش خصوصی وارد مرحله اجرایی شود.

وی همچنین از وجود معارض و مشکلاتی که برای سند زمین مجتمع ۱۴ هکتاری هلال حمر ساوه که محل استقرار این نهاد است به عنوان یکی دیگر از مشکلات یاد کرد و از رئیس سازمان داوطلبان درخواست مساعدت برای رفع این مشکلات نمود.

حسینی گفت: نگهداری مجتمع ورزشی هلال احمر که تاکنون میزبان دوره های مختلف کشور بوده نیز با مشکلاتی از جمله کمبود نیز و تجهیزات ایمنی مواجه است که انتظار داریم در این رابطه مساعدت شود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر ساوه انبار استاندارد ندارد و خودروی نجات پایگاه امداد و نجات سه راهی آوه نیز فرسوده و نیاز به نوسازی دارد ضمن اینکه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به خصوص پرسنل شاغل در پایگاه ها از دیگر نیازهای این جمعیت در ساوه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)