پوشش گیاهی شهر مشهد حساسیت‌زاست


پوشش گیاهی شهر مشهد حساسیت‌زاست

مشهد- ایرنا- دانشمند برگزیده کشوری و متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: بیشتر پوشش گیاهی شهر مشهد حساسیت‌زاست و باید از گونه‌های غیرحساسیت‌زا استفاده کرد.

دکتر رضا فریدحسینی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آلرژی یکی از معضلات مردم است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد مردم دچار آلرژی باشند.

وی با بیان اینکه درختان از عوامل بروز آلرژی هستند ادامه داد: چندی پیش طرحی ارائه دادم که در شهرها از درخت "ژینگو" که حساسیت‌زا نیست و هوا را نیز پاکیزه می‌کند، استفاده کنند که این طرح در آمریکا اجرایی شد.

این متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: از شورای اسلامی شهر مشهد نیز می‌خواهم به سوی استفاده از پوشش گیاهی غیرآلرژی‌زا در این کلانشهر برود تا کیفیت زندگی افزایش یابد.

وی افزود: مشهد از زیباترین شهرهای دنیاست اما اغلب درختان این شهر آلرژی‌زا هستند.

در این مراسم از دکتر رضا فرید حسینی، استاد دانشگاه علوم پززشکی مشهد که از سوی فرهنگستان علوم پزشکی به عنوان دانشمند برگزیده کشور جهت دریافت نشان درجه اول دانش، انتخاب شده‌ است، قدردانی شد.

"ژینگو" گیاه بومی چین و ژاپن است و برگ های آن شبیه گیاه پر سیاوشان می‌باشد و با اینکه این درخت در اغلب خاک ها رشد می کند ولی بهترین نتیجه در خاکهای با زهکشی کامل حاصل می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مراسم افتتاحیه خط تولید محصولات بیومواد استخوانی در مشهد