کیش می‌تواند چشم‌اندازی از آینده جمهوری اسلامی ارائه کند


کیش می‌تواند چشم‌اندازی از آینده جمهوری اسلامی ارائه کند

کیش- ایرنا- امام جمعه موقت تهران با برشمردن فرصت‌های جزیره کیش گفت: این منطقه می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب نمادی از چشم‌انداز آینده جمهوری اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ارائه کند.

حجت‌الاسلام سید حسن محمد حسن ابوترابی فرد ظهر امروز در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به موقیعت ویژه کیش گفت: این منطقه می‌تواند در قلب خلیج فارس به عنوان نگین فرهنگی،‌ مدیریتی،‌سیاسی و نمادی از تفکر انقلابی اسلامی ایفای نقش کند.

وی حضور بخش غیردولتی، ۳۴۰ واحد صنعتی و فعالیت بیش از ۵۰ هتل فعال و در حال ساخت را زمینه مناسبی برای رونق تولید در این منطقه دانست و عنوان کرد: این جزیره از فرصتی برخوردار است که می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب به معنای واقعی کلمه نمادی از چشم‌انداز آینده جمهوری اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ارائه کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ابراز امیدواری کرد که مسئولان این سازمان بتوانند در این منطقه ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی را به حداقل ممکن کاهش و سطح امنیت را ارتقا دهند و شاهد انضباط اجتماعی و قانومندی در عالی‌ترین سطح ممکن در منطقه به صورت عینی باشیم.

وی افزود: می‌توان با ارتقای سطح کیفیت و کاهش هزینه تمام شده خدمات دولتی و کوچک شدن دولت و کنارگذاشتن تصدی‌گری، کیش را به عنوان الگویی برای تغییر نظام مدیریتی کشور معرفی کرد.

امام جمعه تهران برخورداری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان از اختیارات ویژه را عامل موثری برای خلق ثروت و افزایش درآمد دولت و مدیریت درست منابع دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که بسیاری از استان‌های ما از حرکت و نشاط و نگاه تحول‌گرایانه برخوردار نیستند این است که مدیران ارشد اختیاری برای تحول ندارند؛ بر خلاف سازمان منطقه آزاد که می‌تواند با تحول و انقلاب به معنای واقعی، شرایطی فراهم آورد که هر کس وارد جزیره شد، احساس کند وارد یک منطقه متفاوت شده است.

وی خطاب به مدیران سازمان گفت: اگر حرکتی با شتاب و برنامه‌ریزی در این منطقه ساماندهی شود،‌ مطمئنا مورد حمایت جدی قوای سه‌گانه قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام ابوترابی رصد دقیق منطقه از نظر فساد را یکی از مزایای آن دانست و گفت: در بحث مبارزه با فساد، هر گونه فساد درشت یا کوچک قابل رصد است و با آن می‌توان برخورد قانونمند صورت گیرد؛ به نحوی که اصلا افراد فاقد سلامت اقتصادی و فکری فرصتی برای کار در کیش نداشته باشند.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم و فشار و تنگنا می‌توان قدم‌های بلند برداشت؛ با تدابیر و فرصتی که در اختیار دارید، می‌توانید مشکلات تحریم را حل و برای ایران خلق امید کنید.

امام جمعه تهران خطاب به مسئولان این سازمان عنوان کرد: رویکرد علمی را پشتوانه تصمیم‌گیری‌ها کنید و با این رویکرد کارهای بزرگ در منطقه انجام دهید.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز به فعال بودن پروژه‌های زیرساختی جزیره، بندرگاه ، اسکله جدید ۳۵ هزار تنی و ترمینال جدید فرودگاه و نیز استقرار شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: طی جلسات فشرده‌ با شورای تامین پروژه‌های نیمه تمام جزیره تعیین تکلیف شده است.

غلامحسین مظفری گفت: این پروژه‌ها با سرعت هرچه تمام در حال انجام است و به زودی در اختیار مردم جزیره و کشور قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به این که برای اولین بار در کشور تجهیزات ترمینال جدید فرودگاه ‌کیش توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده است، گفت: بخش خصوصی از ظرفیت و توانمندی بالایی در اجرای پروژه‌های زیرساختی کیش برخورداراست.
مظفری با اشاره به اینکه کیش به عنوان پایلوت در بخش هوشمندسازی در کشور معرفی شده است،گفت: امیدواریم با وجود تحریم‌های ظالمانه امریکا بتوانیم با اقتصاد مقاومتی سهمی در رونق اقتصادی کشور داشته باشیم.
امام جمعه کیش نیز اقدامات انجام شده در حوزه دینی در کیش را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری مجالس مذهبی و فرهنگی، اقامه نماز در ایام قبل از شروع کرونا و برگزاری محافل مذهبی با رعایت ضوابط بهداشتی در ایام کرونا در کیش نشان از حرکت قابل قبول و هم تراز با تهران در این زمینه است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده نسبت به آینده کیش ابراز امیدواری کرد و گفت: با تدبیر و همدلی همه مسئولان این جزیره می‌تواند به عنوان یک شهر مدرن اسلامی معرفی شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟