تکمیل زیرساخت‌ها مرز ریمدان دشتیاری را به منطقه بزرگ تجاری تبدیل می‌کند


تکمیل زیرساخت‌ها مرز ریمدان دشتیاری را به منطقه بزرگ تجاری تبدیل می‌کند

چابهار- ایرنا- وزیر راه وشهرسازی گفت: مرز ریمدان در محدوده دشتیاری و چابهار با توجه به موقعیت مناسب مکانی بین ایران و پاکستان با تکمیل زیرساخت‌ها و حل مشکلات پیش‌رو به منطقه بزرگ تجاری برای مبادلات تجاری و اقتصادی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا محمد اسلامی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی ریمدان دشتیاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایانه مرزی جامع و مدرن در ریمدان در حال ایجاد است و ان‌شاالله با هماهنگی‌هایی که در دولت و همچنین بین وزارت امور خارجه و دولت محترم پاکستان صورت خواهد گرفت اقدامات تکمیلی پیگیری می شود.

وی بیان کرد: موضوع توجه به مرز برای ما مهم است و اهمیت تردد در این نقطه و انتقال کالا با تکمیل همه زیرساخت ها توسعه پیدا می کند و باید آبرومندانه مردم بتوانند تردد و فعالیت تجاری و اقتصادی و سایر امور خود را با حداقل زحمت انجام دهند.

وی گفت: گزارشات مقامات استانی و محلی حکایت از این دارد که ظرفیت بالایی به عنوان دروازه تبادلات تجاری در این منطقه مرزی وجود دارد و با توجه به این ظرفیت و استعداد و درخواست مردم عزیز و مرزنشینان و پیگیری های مکرر استاندار ان‌شالله بتوانیم پایانه را با توجه به این فرصت های گسترش داده و بزودی این مجموعه را افتتاح کنیم.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: برای اینکه این مطالبه محلی و مردمی پاسخ داده شود باید به فکر حل مشکلات و تامین زیرساخت ها باشیم تا همه احساس کنند که با یک منطقه تجاری بزرگ با همه خدمات مورد لزوم لجستیکی کار می کنند و منطقه آزادچابهار نیز کمک کند تا بخش مهمی از مبادلات تجاری ایران و کشورهای همسایه در مرز ریمدان دشتیاری انجام شود.

به گزارش ایرنا مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بوده است ولی در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجرای 650 هکتار سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی دلگان