مدافعان سلامت، بی‌بهره از سنگر و جایگزین


مدافعان سلامت، بی‌بهره از سنگر و جایگزین

بازرس کرونا در استان همدان با مقایسه دوران دفاع مقدس با وضعیت فعلی مقابله با کرونا اذعان کرد: اگر ما در دوران دفاع مقدس سنگری داشتیم مدافعان سلامت از این سنگر بی‌بهره بوده و هر لحظه با خطراتی مواجه هستند.

سردار مهدی فرجی دوشنبه ۱۹ آبان ماه در مراسم وداع با پیکر دومین شهید مدافع سلامت همدان، ضمن تسلیت به خانواده و همکاران مرحومه شهیده گلنار قیامتی، از او به عنوان یکی از بهترین کارکنان بیمارستان فاطمیه یاد کرد و از رئیس دانشگاه و همکارانشان برای پیگیری‌ها به منظور برگزاری مراسم های شهیده موسوی و شهیده گلنار قیامتی قدردانی کرد.

وی از همه مسئولانی که با اخلاص در مراسم وداع با شهیده شرکت کردند، گفت: بنده به عنوان فردی که چهار دهه از عمر خود را در مجامع نظامی و هشت سال دفاع مقدس خدمت کرده، کار مدافعان سلامت را مشابه دفاع از مرزهای کشور در دوران دفاع مقدس می‌دانم.

فرجی با مقایسه دوران دفاع مقدس با وضعیت فعلی مقابله با کرونا اظهار کرد: اگر ما در دوران دفاع مقدس سنگری داشتیم مدافعان سلامت از این سنگر بی‌بهره بوده و هر لحظه با خطراتی مواجه هستند.

بازرس کرونا در استان مراکز کرونا را خط مقدم بیمارستان‌ها خواند و گفت: بیمارستان‌ها خط مقدمی هستند که جایگزینی ندارد و این در حالیست که در دوران دفاع مقدس اگر افراد شهید می‌شدند گردانی به کمکشان می‌آمد و چنانچه گردانی خارج می‌شد گردان دیگری به کمک می‌آمد اما هیچ نیروی جایگزینی برای مدافعان سلامت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهادت دو شهیده در سخت‌ترین شرایط رخ داد، ضمن تعظیم به مقام والای شهدای سلامت از همه مردم درخواست کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی به مراقبت از کادردرمان کمک کنند چراکه آنها سرمایه‌های ارزشمند نظام هستند.

فرجی با بیان اینکه سلامت از امنیت واجب‌تر است و اگر سلامتی نباشد امنیتی نیز وجود ندارد و با یادآوری اینکه با وجود همه فشارهای دشمنان علیه کشور حوزه سلامت ایران‌اسلامی در دنیا سرآمد است، ابرازامیدواری کرد که با تلاش جمعی از این پیچ خطرناک کرونا خارج شویم.

مدافعان سلامت، بی‌بهره از سنگر و جایگزین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز با بیان اینکه شهیده «گلناز قیامتی» مدت ۲۸ سال با خدمت صادقانه التیام‌دهنده درد مردم استان همدان بود، گفت: این بانوی شهیده زندگی خود را فدای سلامت مردم کرد.

دکتر رشید حیدری مقدم با تأکید بر قرارگیری در مقطع حساس زمانی اظهار کرد: هم‌اکنون چشم امید کشور به مدافعان سلامت است و آنها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا دفاع از سلامت این مملکت را افتخاری برای خادمان حوزه سلامت دانست و ابرازامیدواری کرد که با شهامت به بحران کرونا غلبه کرده و سلامت را به مردم هدیه کنیم.

وی خاطره‌ای از آخرین دیدار با شهیده گلنار قیامتی در آی‌سی‌یو مرکز آموزش درمانی سینا-فرشچیان که موجب تأثر قلبی اش شده بود، بیان کرد و با ستایش بزرگواری و منش انسانی، شرافت، شهامت و ازخودگذشتگی مرحومه افزود: شهیده گلنار قیامتی بزرگوارانه گله مندی خود را از حضور بنده در بخش بیماران کرونا عنوان کرد و گفت «شما به عنوان فرمانده مبارزه با کرونا در استان نباید برای حفظ سلامتی در اینجا حضور می‌یافتید».

حیدری‌مقدم با تأکید بر اینکه ما به خون همه شهدا مدیونیم، ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال لیاقت عبور از راه دشوار مقابله با کرونا را به مدافعان سلامت بدهد.

وی با بیان اینکه جنگ با کرونا جنگی تمام عیار است، به روند اعطای عنوان شهید سلامت به خدمت‌رسانان این حوزه از جمله تأیید کمیته سه نفره در دانشگاه علوم پزشکی، ارسال مدارک به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصویب نهایی در ستاد کرونا به ریاست رئیس جمهور اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، کمتر از یک هفته استان همدان دو نفر از مدافعان سلامت خود را از دست داد. «سیده زهرا موسوی» از گروه پرستاری، نخستین فرد از مدافعان سلامت استان بود که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان سینا فوت کرد و روز گذشته «گلنار قیامتی» کمک بهیار صبور، مهربان و فداکار همدانی پس از ۲۸ سال خدمت در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه به علت ابتلا به کرونا آسمانی شد.

مدافعان سلامت، بی‌بهره از سنگر و جایگزین

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روال سوخت‌گیری در جایگاه‌های همدان عادی است