اعلام آماده باش در ژاپن پس از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا


اعلام آماده باش در ژاپن پس از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا

تهران- ایرنا- دبیر اول کابینه ژاپن می گوید در پی افزایش شدید مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر این کشور، دولت ژاپن در بالاترین سطح آماده باش قرار دارد و در حال اتخاذ اقداماتی برای مهار شیوع این ویروس است.

شبکه خبری "ا. اچ. کی"، «کاتو کاتسونوبو» امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: چندین بار آمار روزانه مبتلایان در این کشور از مرز هزار نفر گذشته است.

وی افزود: نه تنها در توکیو بلکه در استانهای دیگر از جمله هوکایدو، اوساکا و آیچی بیش از ۱۰۰ مورد روزانه ابتلا گزارش شده است.

کاتو گفت که دولت مرکزی ژاپن به دولت های محلی که در جوامع محلی خود درگیر افزایش مبتلایان به کرونا هستند کمک خواهد کرد؛ این کمک شامل انجام آزمایش های ویروس کرونا به طور فشرده و در مقیاس گسترده و همچنین اعزام کارشناسان در زمینه ابتلاهای خوشه ای و پرسنل کادر مراقبت و بهداشت عمومی است.

با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن، استانداران تعدادی از استان های این کشور از «سوگا یوشیهیده»‌ نخست وزیر ژاپن خواسته اند با ابتلاهای خوشه ای سریعتر مقابله کرده، تعداد تخت های بیمارستانی را افزایش داده و برای جداسازی افراد مبتلا با علائم خفیف اتاق های بیشتری در هتل ها تامین کند.

در سراسر ژاپن، تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار و ۸۸۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از هزار و ۸۷۶ نفر هم جان خود را از دست داده اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پرسپولیس برای پروفایل | 110 عکس نوشته زیبا برای هواداران پرسپولیسی