الکتریکی سازی محصولات بخشی مهمی از آینده پورشه در بخش خودروهای جادهای و مسابقات فرمول E میباشد. به دنبال انتشار اخبار مربوط به کانسپت های پورشه که هرگز روی خط تولید را به خود ندیدند میتوانیم حتی برخی نمونههای الکتریکی شده را نیز تماشا کنیم.
پورشه ویژن E کانسپت قرار بود یک فرصت بازاریابی برای ورود این خودروساز به مسابقات فرمول E باشد. این خودرو در زمان توسعه به شکل یک ماکت با ابعاد واقعی تولید شد.
همانند خودروی حاضر در فرمول E، کانسپت ویژن E هم محصولی تک نفره بوده اما کاکپیتی کاملاً بسته دارد. طراحی این خودرو دارای بخش نیمهباز چرخ ها بوده که تا حد ممکن قطعات فنی را به نمایش گذاشته و بخش کوچکی که طی آن گلگیرها به بدنه متصل میشوند را نگه داشته است.
اگرچه ویژن E یک طراحی مفهومی با نگاهی مستقیم به آینده است اما پورشه ویژن ۹۱۸ RS داستان دیگری داشته و سوپرکار تولیدی پورشه را به سطح دیگری رسانده و تا حد ممکن تیزتر شده است. این کانسپت نیز در سال ۲۰۱۹ به ذهن طراحان پورشه رسید اما خب راهی به خط تولید پیدا نکرد.
تیم طراحی این برند ۹۱۸ اسپایدر را به عنوان پایه و اساس کار خود انتخاب کرده و یک بدنه با ویژگیهای آئرودینامیکی بهتر را روی آن سوار کردند. همچنین بخش سواری و شاسی خودرو نیز بهبود یافت. RS در مقایسه با ۹۱۸ اسپایدر دارای دماغهای کم ارتفاعتر و مجرای هوای بزرگتر است. چراغها جلو نیز نازکتر و عمودی هستند.
دربها نیز شکل پیچیدهای دارند و به گلگیرهای عقب متصل میشوند و یکی دیگر از ویژگیهای آن رکابهای متمایز است. گلگیرهای عقب هم از بالههای عمودی مشابه خودروی مسابقهای پورشه ۹۱۷ سود میبرند. به این موارد باید بال عقب و دیفیوزری بزرگ را اضافه کرد.