کانسپت‌های مخفی پورشه: ویژن E و 918 RS، آینده‌ای که رقم نخورد…


کانسپت‌های مخفی پورشه: ویژن E و 918 RS، آینده‌ای که رقم نخورد…

الکتریکی سازی محصولات بخشی مهمی از آینده پورشه در بخش خودروهای جاده‌ای و مسابقات فرمول E می‌باشد. به دنبال انتشار اخبار مربوط به کانسپت های پورشه که هرگز روی خط تولید را به خود ندیدند می‌توانیم حتی برخی نمونه‌های الکتریکی شده را نیز تماشا کنیم. پورشه ویژن E کانسپت قرار بود یک فرصت بازاریابی برای … The post کانسپت‌های مخفی پورشه: ویژن E و 918 RS،...

الکتریکی سازی محصولات بخشی مهمی از آینده پورشه در بخش خودروهای جاده‌ای و مسابقات فرمول E می‌باشد. به دنبال انتشار اخبار مربوط به کانسپت های پورشه که هرگز روی خط تولید را به خود ندیدند می‌توانیم حتی برخی نمونه‌های الکتریکی شده را نیز تماشا کنیم.

کانسپت‌های مخفی پورشه: ویژن E و 918 RS، آینده‌ای که رقم نخورد…

پورشه ویژن E کانسپت قرار بود یک فرصت بازاریابی برای ورود این خودروساز به مسابقات فرمول E باشد. این خودرو در زمان توسعه به شکل یک ماکت با ابعاد واقعی تولید شد.

کانسپت‌های مخفی پورشه: ویژن E و 918 RS، آینده‌ای که رقم نخورد…

همانند خودروی حاضر در فرمول E، کانسپت ویژن E هم محصولی تک نفره بوده اما کاکپیتی کاملاً بسته دارد. طراحی این خودرو دارای بخش نیمه‌باز چرخ ها بوده که تا حد ممکن قطعات فنی را به نمایش گذاشته و بخش کوچکی که طی آن گلگیرها به بدنه متصل می‌شوند را نگه داشته است.

اگرچه ویژن E یک طراحی مفهومی با نگاهی مستقیم به آینده است اما پورشه ویژن ۹۱۸ RS داستان دیگری داشته و سوپرکار تولیدی پورشه را به سطح دیگری رسانده و تا حد ممکن تیزتر شده است. این کانسپت نیز در سال ۲۰۱۹ به ذهن طراحان پورشه رسید اما خب راهی به خط تولید پیدا نکرد.

کانسپت‌های مخفی پورشه: ویژن E و 918 RS، آینده‌ای که رقم نخورد…

تیم طراحی این برند ۹۱۸ اسپایدر را به عنوان پایه و اساس کار خود انتخاب کرده و یک بدنه با ویژگی‌های آئرودینامیکی بهتر را روی آن سوار کردند. همچنین بخش سواری و شاسی خودرو نیز بهبود یافت. RS در مقایسه با ۹۱۸ اسپایدر دارای دماغه‌ای کم ارتفاع‌تر و مجرای هوای بزرگ‌تر است. چراغ‌ها جلو نیز نازک‌تر و عمودی هستند.

کانسپت‌های مخفی پورشه: ویژن E و 918 RS، آینده‌ای که رقم نخورد…

درب‌ها نیز شکل پیچیده‌ای دارند و به گلگیرهای عقب متصل می‌شوند و یکی دیگر از ویژگی‌های آن رکاب‌های متمایز است. گلگیرهای عقب هم از باله‌های عمودی مشابه خودروی مسابقه‌ای پورشه ۹۱۷ سود می‌برند. به این موارد باید بال عقب و دیفیوزری بزرگ را اضافه کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست سرعت و شتاب مرسدس A کلاس پلاگین هیبریدی