استفاده از شیوه‌های نوین برای ترغیب به کتابخوانی


استفاده از شیوه‌های نوین برای ترغیب به کتابخوانی

کیش-ایرنا-  امام جمعه کیش در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خواستار استفاده از شیوه های نوین برای ترغیب مردم به کتابخوانی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده در این دیدار که عصر دیروز با حضور جمعی از کارکنان کتابخانه‌های کیش و به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی برگزار شد، ضمن تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی و تشریح خصوصیات اخلاقی ایشان گفت: تفسیر المیزان که با پشتوانه علمی و فلسفی قوی نوشته شده ، جزو بی‌نظیرترین تفسیرهای قرآن است.
وی از مرحوم علامه به عنوان یک کتاب ناطق یاد کرد که همه اصول یک کتاب را داشت و نام‌گذاری این روز را به عنوان روز کتاب، کار شایسته ای است.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده درادامه با اشاره به تأکید اسلام بر اهمیت مطالعه، کتاب را مایه آرامش روح دانست و افزود: امیرالمؤمنین علی علیه السلام کتاب را غذای روح بشر می‌داند.
امام جمعه کیش در پایان جلسه با ذکر این که بخش عمده فرهنگ همین کتاب و کتابخوانیست، از مسئولین خواست ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف بخصوص کسبه و بازاریان از شیوه‌های نوین برای ترغیب و تشویق به کتاب خواندن استفاده کنند.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این نشست، با تاکید بر توجه جدی به مقوله کتاب و کتابخوانی در کیش، گفت: به‌زودی کتاب‌های جدید به مجموعه کتابخانه‌های جزیره کیش اضافه می‌شود و منابع موجود هم بروزرسانی خواهد شد.

رضا اردلان مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: پنج کتابخانه عمومی این جزیره در زمینه ارائه کتاب‌های ویژه بزرگسال، کودکان و نوجوان و یا مجموعه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوانان و بزرگسالان فعالیت می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...