معاون وزیر کشور: کرونا عنصر شگفتی ساز انتخابات 1400 است


معاون وزیر کشور: کرونا عنصر شگفتی ساز انتخابات 1400 است

کرمان - ایرنا - معاون سیاسی وزیر کشور از ویروس کرونا به عنوان یک «عنصر شگفتی ساز» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال 1400 نام برد و گفت که از همین حالا باید تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ کنیم.

به گزارش ایرنا، «جمال عرف» امروز یکشنبه در آیین معارفه «علی زینی وند» استاندار کرمان افزود: ما امروز درگیری یکی از بیماری های فراگیر و پاندمی های هستیم که نسل کنونی هرگز به خود ندیده و همه دنیا را درگیر آن شده است.

وی افزود: «از ناحیه این پاندمی, فشار سنگینی روی مردم، مدیریت کشور و معیشت و بهداشت مردم وارد شده و در کنار آن، فشار سنگینی هم از تحریم های ظالمانه وارد می شود. در این شرایط, مهم ترین وظیفه دولت این است این شرایط ویژه را به درستی و با سیاست گذاری دقیق پشت سر بگذارد و فضای آرامی برای برگزاری انتخابات های ۱۴۰۰ ایجاد کند.»

عرف با بیان اینکه همه تلاش وزارت کشور به عنوان مسئول برگزاری انتخابات آن است که انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را در خرداد ۱۴۰۰ با رعایت چهار رکن سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت برگزار کند، خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم انتخاباتی امن با مشارکت قابل قبول و حضور همه گروه ها و جناح هایی که در درون خانواده بزرگ انقلاب اسلامی تعریف می شوند، داشته باشیم.

معاون سیاسی وزارت کشور افزود: در این میان، قطعا باید بیماری کرونا را به عنوان یک عنصر شگفتی ساز برای انتخابات ۱۴۰۰ ببینیم و همه تمهیدات لازم و تجاربی را که در همه پرسی روسیه، پارلمان کره جنوبی و انتخابات آمریکا انجام شد، در نظر بگیریم تا مشخص شود کدام را می توانیم اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: تا پایان پاییز، مشخص می کنیم مردم با چه دستورالعمل های بهداشتی و خیال راحت پای صندوق رای بیایند.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه والای سردار شهید سلیمانی که فرزند کرمان بود، اظهارداشت: حاج قاسم در جلسات به نوعی برخورد می کردند که فکر می کردیم سالیان سال با هم دوست و آشنا هستیم.

وی افزود: شهید سلیمانی در بعد داخلی چهره دلسوز بودند و اعتقاد به اتحاد و انسجام و در کنار یکدیگر بودن و جلوگیری از نفاق و شکاف داشتند.

عرف تصریح کرد: حاج قاسم دغدغه اش انسجام در داخل بود، اما در برابر بیگانگان سد محکمی بود که خداوند پاداش ایشان را با شهادت به دست شقی ترین کسان داد.

وی با تقدیر از خدمات استاندار سابق کرمان گفت: ادب و اخلاق از ویژگی های برجسته دکتر فدایی بود و ایشان با استدلال و آرامش‌ بحث ها را دنبال می کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: دکتر زینی وند استاندار جدید نیز، ذهن فعالی دارند و کوشا و فعال هستند که امیدواریم با تجربه مدیریت قبلی و با بنیه جوانی راه را ادامه دهند.

در این مراسم از خدمات دکتر محمدجواد فدایی استاندار سابق کرمان تجلیل و دکتر علی زینی وند به عنوان استاندار جدید کرمان معرفی شد.

آیین تودیع و معارفه استاندار جدید با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان در تالار دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

هیات دولت روز چهارشنبه ۲۱ آبان علی زینی وند را به سمت استانداری کرمان منصوب کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال - کرمان