یک مسوول: فرهنگ‌سازی، رمز موفقیت محدودیتهای کرونایی است


یک مسوول: فرهنگ‌سازی، رمز موفقیت محدودیتهای کرونایی است

گناباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد فرهنگ‌سازی را رمز دستیابی به اهداف اجتماعی توصیف کرد و گفت: جلب مشارکت، توجیه، همراهی و همگامی مردم در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل موفقیت در تحقق اهداف اجرای طرح محدودیتهای کرونایی برای توقف شیوع این ویروس همه‌گیر است.

حمیدرضا مهدوی‌ مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این میان رسانه‌ها مهمترین پل ارتباطی بین مردم و برنامه‌ریزان برای اجرای دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی همزمان با تبیین اهداف محدودیتهای کرونایی هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر رسانه در این چارچوب، موثر و موفق عمل کند دیگر ارگانها و نهادهای مرتبط نیز موفق خواهند بود لذا باید از ظرفیت رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی در این ارتباط بیشتر بهره گرفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: حفظ سلامت عمومی جامعه از اهداف مهم محدودیتهای کرونایی و رعایت پروتکلهای بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است و مردم و اصناف باید با افزایش مهرورزی و دوری از خواسته‌ها و تمایلات مضر و ایثار و تحمل مشکلات اقتصادی در کاهش تبعات ویروس همه گیر کرونا در جامعه سهیم باشند و مسوولان و دست اندرکاران ذیربط با برنامه ریزی مناسب آحاد جامعه را به رعایت پروتکلهای بهداشتی و مشارکت بیشتر در محدودیتهای کرونایی تشویق و اهمیت این مساله را برای آنها تبیین کنند.

مهدوی افزود: رسانه‌های گروهی هم باید با تهیه مطالب و گزارشهای لازم، اهمیت و مزایای اجرای طرح محدودیتهای کرونایی در کاهش تبعات ویروس همه گیر کرونا و تلفات و فوتی های ناشی از این بیماری را برای مردم تبیین کنند.

وی اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با همکاری نشریات و رسانه ها و پایگاههای خبری اقدام به درج روزانه اخبار و اطلاعات در خصوص فرهنگ سازی و اهمیت رعایت پروتکلهای بهداشتی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ می کند تا ضمن تبیین مزایای اجرای طرح و اطلاع رسانی دقیق در راستای اقناع افکار عمومی و همراهی حداکثری مردم گام برداشته شود.

شهرستان گناباد دارای ۲۲ موسسه، انجمن قرآن و عترت، انجمن فرهنگی و هنری، آموزشگاه آزاد هنری، سینما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، ۲۲ کانون آگهی و تبلیغات و نشریه محلی و چاپخانه، ۶ پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز و شرکت سینمایی و ۸۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد است.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امکان رزرو در پارکینگ آزادی مشهد از طریق نرم‌افزار «شهر من»