بیش از 95 درصد کسبه تهران مغازه‌های خود را بسته‌اند


بیش از 95 درصد کسبه تهران مغازه‌های خود را بسته‌اند

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بالغ بر 95 درصد از کسبه تهران با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مغازه‌های خود را بسته‌اند و ترددهای شهری هم روزانه 50 درصد و شبانه 70 درصد کاهش یافته است.

«سردار حسین رحیمی» ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بازار بزرگ تهران در جمع خبرنگاران افزود: پلیس پایتخت با بهره‌گیری از تمام امکاناتی که در اختیار دارد طی ۴۸ ساعت گذشته ۷۰۳ تیم را در بیش از ۵۰۰ نقطه تهران که شامل نقاط پرتردد و پر ازدحام، مبادی ورودی و خروجی، ایستگاه‌های مترو و بازارهای شلوغ می‌شود را مستقر کرده است.
وی ادامه داد: استفاده از ماسک از درب منزل برای تمام شهروندان الزامی‌ است و کسانی که فاقد ماسک باشند، توسط دوربین‌های نظارتی و دوربین‌های البسه پلیس شناسایی و جریمه می‌شوند.
سردار رحیمی با بیان اینکه طی دو روز گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان فاقد ماسک توسط دوربین‌های پلیس شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: این افراد برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار می‌گیرند.
به گفته وی برای ترددهای شبانه شهروندان متخلفی که بعد از ساعت اعلامی تردد ممنوع، اقدام به تردد کنند هم توسط دوربین‌های پلیس و هم توسط ماموران مستقر در خیابان و بزرگراه‌ها اعمال قانون خواهد شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: طی ۲ شب گذشته بیش از ۳۶ هزار پیامک اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای شهروندانی که در ساعت منع تردد اقدام به رفت و آمد کرده بودند، ارسال شد.
سردار رحیمی با بیان اینکه در مترو با کاهش ۲۵ درصدی تردد روبرو هستیم، بیان کرد: در حوزه اصناف بیش از ۹۰ تیم از ماموران پلیس اماکن پایتخت به صورت دائم و روزانه کار نظارت بر این بخش را انجام می‌دهند.
وی گفت: پلیس با امام توان پای کار است و این را باید بگویم که اقدامات ایجابی و تذکری سرلوحه کار پلیس است و در همین راستا طی 2 روز گذشته تا به امروز بیش از ۱۳۴ هزار تذکر زبانی به شهروندانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، داده شده است.
تک سرنشین‌هایی که ماسک نمی‌زنند جریمه نمی‌شوند
سردار رحیمی این را هم گفت که خودروهای تک‌سرنشینی که راننده آن ماسک نزده باشد و در طول روز و قبل از ساعت منع تردد در شهر رفت و آمد کند، جریمه نمی‌شود.
وی ادامه داد: طرح استفاده از ماسک از درب منزل در حال اجراست اما خودروهای تک‌سرنشین جریمه نخواهند شد.

به گفته وی افرادی که پیاده اقدام به تردد می‌کنند و ماسک نمی‌زنند، تصویرشان توسط دوربین‌های نظارتی پلیس ثبت و جریمه می‌شوند.

به گزارش ایرنا ستاد ملی مقابله با کرونا چهار دسته شغل برای اعمال محدودیت‌های اول آذرماه تعریف کرد که بر اساس آن فقط فعالان دسته اول می‌توانند تا دو هفته دیگر به کار خود ادامه دهند و بقیه صنوف حق فعالیت در این بازه زمانی را نخواهند داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


سرمربی فوتسال لبنان: بازیکنانم با تمام وجود مقابل ایران بازی کردند