شرکت تعاونی عمران و توسعه سمیرم افتتاح شد


شرکت تعاونی عمران و توسعه سمیرم افتتاح شد

اصفهان- ایرنا- شرکت تعاونی عمران و توسعه سمیرم با هدف تشویق و مشارکت عموم مردم در فعالیت‌های خُرد و کلان اقتصادی و سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون امور افتصادی فرمانداری سمیرم روز یکشنبه در آیین افتتاح این شرکت گفت: راه‌اندازی این مجموعه خواسته عموم مردم در سال‌های اخیر بود که با تلاش همگان محقق شد.

به گفته سیدمهدی قائم مقامی، این شهرستان خطه‌ای کشاورزی و گردشگری محسوب می‌شود و طبیعی است که محور فعالیت‌ها و برنامه‌هاهایش نیز با رویکرد به این ۲ حوزه انجام شود.

وی دلیل بی‌اعتنایی مردم به تعاونی‌ها و شکست برخی از آنها را از دلایل بی‌رغبتی مردم به تشکیل تعاونی عمران و توسعه سمیرم در سال‌های اخیر عنوان کرد.

معاون فرماندار سمیرم با بیان‌اینکه پایه‌ریزی و شکل گرفتن این مجموعه با ساعت‌ها جلسه و تلاش مستمر به ثمر نشسته است، ادامه داد: کسب موفقیت این شرکت به حضور مردم و صاحب‌نظران خوش‌فکر و خوش‌ایده وابسته است.

قائم‌مقامی، هدف شرکت‌های عمران و توسعه منطقه‌ای و محلی را شتاب در روند توسعه، هدایت سرمایه‌ مردم به بخش‌های تولیدی و فراهم کردن بستر ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: سرمایه‌گذاران و بویژه باغداران عمده از آنها استقبال کنند.

وی انجام طرح‌هایی که بدلیل رانت‌زا بودن، امکان واگذاری به بخش خصوصی را ندارند را از جمله فعالیت‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: مردم با سرمایه‌گذاری در این تعاونی مردمی به توسعه و آبادانی منطقه خود کمک می‌کنند.

قائم مقامی با بیان‌اینکه شرکت تعاونی دهیاری‌های سمیرم یک نمونه موفق از عملکرد استانی تعاونی‌هاست، گفت: پویایی، خلاقیت، برنامه‌ریزی میان‌مدت و کوتاه‌مدت و استفاده از توان نیروهای خوشفکر می‌تواند رسیدن به جایگاه مطلوب این شرکت را شتاب بخشد.

معاون امور اقتصادی فرمانداری سمیرم همچنین بر استفاده از ظرفیت شرکت تعاونی توسعه و عمران در صنعت گردشگری و صنایع ‌دستی نیز اشاره کرد و گفت: بخش دیگری از امور جاری و حتی بلندمدت شهرستان سمیرم مثل احیای بافت فرسوده را نیز در همین چهارچوب می‌توان به سرانجام رساند.

به گزارش ایرنا ، این شرکت‌ها به‌منظور شتاب در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی و بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی با عنوان شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران در مسیر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل می‌شوند.

انجام فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهر و روستا، ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی، تولیدی، توزیعی و خدماتی، خرید سهام بنگاه‌های دولتی مستقر در حوزه شهرستان، تملک اراضی بافت‌های فرسوده، انجام هرگونه معامله، خرید اوراق بهادار برای مدیریت منابع تعاونی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه بصورت شرکت مادر تخصصی هلدینگ از اهم فعالیت‌های شرکت مزبور است.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت و اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و باغداری و تولید سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تُن سیب درختی مرغوب و صادراتی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لزوم تقویت بودجه ارتش در کشور / ارتش محور پیروزی درجنگ تحمیلی بود