امکان تولید بیش از 6000 قلم کالای مورد نیاز صنایع بزرگ استان کرمان توسط صنایع کوچک وجود دارد


امکان تولید بیش از 6000 قلم کالای مورد نیاز صنایع بزرگ استان کرمان توسط صنایع کوچک وجود دارد

مدیرکل صمت استان کرمان گفت: بیش از 6 هزار قلم کالای مورد نیاز صنایع بزرگ استان را می‌توان توسط صنایع کوچک استان تولید کرد.

کد خبر: 88906 ۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۰۶:۵۲:۲۰

مدیرکل صمت استان کرمان گفت: بیش از ۶ هزار قلم کالای مورد نیاز صنایع بزرگ استان را می‌توان توسط صنایع کوچک استان تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ‌، مهدی حسینی ‌نژاد در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان، اظهار داشت: تمام قاچاق استان کرمان در حوزه واردات نیست و در حوزه صادرات نیز قاچاق داریم.

وی با بیان اینکه سنگ‌های قیمتی یکی از نمونه‌های قاچاق کالایی است که از استان صادر می‌شود گفت: بیش از 160 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در استان در سال‌های گذشته بوده که از خام فروشی در استان کرمان جلوگیری کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 300 واحد کوچک و متمرکز استان حمایت شد تا کالاهای مورد نیاز را تولید کرده و از واردات کالا جلوگیری شود افزود: بیش از 6 هزار قلم کالا صنایع بزرگ استان نیاز دارند که می‌توان توسط صنایع کوچک استان آنها را تولید کرد.

حسینی ‌نژاد با بیان اینکه بیش از 215 گشت مشترک برای مبارزه با قاچاق کالا در استان تشکیل و هزار و 420 مورد بازرسی انجام شده است گفت: بیش از 38 پرونده قاچاق کالا تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بالای دو میلیارد و 800 میلیون تومان ارزش ریالی این پرونده‌ها بوده است ادامه داد: بیش از صد هزار انبار در استان کرمان در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام کردند.

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی خط مقدم مقابله با قاچاق هستند اظهار داشت: کالای مکشوفه باید تحویل سازمان اموال تملیکی شده و پرونده متهم بلافاصله مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه پرونده‌هایی را که قبض انبار نداشته باشند نمی‌توانیم بررسی کنیم افزود: دستگاه‌های متولی باید کالاهای مکشوفه قاچاق را بلافاصله تعیین تکلیف کنند.

در این جلسه مسلم مروجی‌فرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان اظهار داشت: بیش از 112 واحد انبار در جنوب استان کرمان بازرسی شد که نگهداری کالای قاچاق انجام می‌دادند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با بیان اینکه قاچاق دامی که از جنوب استان عبور می‌کند و کشف می‌شود سرنوشت این دام‌ها مشخص نیست عنوان کرد: بیش از 3 تن سم و کود قاچاق در جنوب استان کرمان کشف شده است.

در این جلسه عباس سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه پلاک گذاری دام سبک و سنگین در شمال استان در حال انجام است اظهار داشت: مشکلاتی وجود دارد و هزینه‌های آن باعث می‌شود دامداران رغبتی برای پلاک‌گذاری نداشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی