مدیرکل راهداری استان کرمان: رتبه سوم حمل بار را در کشور داریم


مدیرکل راهداری استان کرمان: رتبه سوم حمل بار را در کشور داریم

مدیرکل راهداری استان کرمان از رشد 5 درصدی حمل بار استان در سال جاری خبر داد و گفت: کرمان با 32 میلیون تن بار در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

کد خبر: 88909 ۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۰۶:۳۷:۴۳

مدیرکل راهداری استان کرمان از رشد ۵ درصدی حمل بار استان در سال جاری خبر داد و گفت: کرمان با ۳۲ میلیون تن بار در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری با بیان اینکه در سال 62 و در بحبوحه جنگ تحمیلی انتقال بخش زیادی از کالاهای اساسی و ملزومات جنگ از بنادر کشور با مشکل مواجه شده بودند اظهار داشت: حجم زیادی از کالا در بنادر بوشهر و بندر عباس دپو شده بود و این مسئله مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان با فرمان امام خمینی(ره)، رانندگان کشور در یک حرکت بسیجی کالاهای مورد نیاز را از بنادر حمل کردند افزود: سال‌ها بعد از سوی شورای فرهنگ عمومی 26 آذر روز ملی حمل و نقل در تقویم ملی ما ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه هر ساله از 15 آذر فعالیت زمستانی راهداران در سراسر کشور آغاز می‌شود گفت: امسال به دلیلی که بارش‌ها زودتر آغاز شد راهداران ما از 5 آذر در جاده ها مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه در این هفته برنامه‌های زیادی برای تقدیر از فعالان این حوزه و بیان اقدامات انجام شده داریم ادامه داد: در حوزه حمل و نقل در دو حوزه حمل بار و مسافر فعالیت داریم.

حاج‌سیدعلیخانی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه حمل بار از مبداء استان از نظر تناژ بار با حمل 32.6 میلیون تن بار در سال گذشته در رتبه سوم کشوری قرار دارد افزود: در سال جاری تا کنون با 23 میلیون تن حمل بار 5 درصد رشد در این حوزه نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه عمده بار حمل شده استان کرمان مواد معدنی، سیمان و مواد نفتی است گفت: 18 هزار راننده ماشین ‌آلات سنگین با 13 هزار و 500 کامیون حمل بار در استان را انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه عمر متوسط ناوگان حمل بار استان 14.8 سال است که از میانگین کشوری جوان تر بوده و سن کمتری دارد افزود: 294 شرکت، موسسه و شعبه حمل بار در استان کرمان فعالیت دارند که 8 تعاونی و بقیه خصوصی هستند.

وی با بیان اینکه استان کرمان از استان‌های مهم در حوزه حمل بار است و حمل بار نقش مهمی در اقتصاد استان دارد گفت: 7 پایانه مسافربری نیز در استان کرمان داریم که در حوزه جابه‌جایی مسافر در رتبه پنجم کشوری قرار داریم.

حاج‌سیدعلیخانی با بیان اینکه به واسطه شیوع کرونا امسال شاهد کاهش مسافر در کشور و استان کرمان هستیم عنوان کرد: از ابتدای امسال 27 درصد کاهش تعداد مسافر نسبت به سال قبل داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: 113 شرکت مسافربری در استان فعالیت دارند و 5 هزار و 200 نفر راننده در حوزه حمل مسافر در استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه آموزش همگانی از دیگر اقدامات است که هر ساله در مدارس برگزار می‌شد گفت: امسال آموزش مستقیم در مدارس نداشتیم اما فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی تهیه و در اختیار دانش آموزان گذاشته شده است.

وی با اشاره به توزیع هزار و 970 کلاه و 2 هزار و 500 برچسب برای خودروهای کشاورزی در 12 شهرستان استان افزود: این اقدامات در راستای ارتقای ایمنی انجام شده است.

حاج‌سیدعلیخانی با بیان اینکه دومین وظیفه ما نگهداری راه‌ها است ادامه داد: استاد کرمان به لحاظ طول شبکه را‌ه‌ها دومین استان کشور است و بعد از اصفهان بیشترین بزرگراه‌های کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات ما در این حوزه در سه بخش نگهداری رویه، تعمیر فنی ابنیه و ایمن‌سازی راه‌ها انجام می‌شود گفت: به لحاظ تناژ آسفالت انجام شده در سال گذشته استان کرمان با 438 هزار تن آسفالت رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به استفاده از شیوه‌های جدید برای ترمیم رویه‌های آسفالتی در استان کرمان گفت: درزگیری و ترک آسفالت به صورت پایلوت با استفاده‌های از روش‌های نوین در استان انجام شد و نتایج خوبی از آن گرفتیم.

وی انجام بازیافت گرم آسفالت را از دیگر روش‌های جدید بازسازی آسفالت اجرا شده در استان عنوان کرد و افزود: این روش به عنوان یک تکنولوژی جدید در محور شهربابک اجرا شد.

حاج‌سیدعلیخانی با بیان اینکه تعمیر ابنیه فنی در استان باعث شد تا در بارندگی‌های اخیر و ابتدای سال خسارتی به پل‌های استان وارد نشود گفت: 500 کیلومتر شیب شیروانی جاده‌های استان کرمان نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه با حمایت معاونت عمرانی استانداری کرمان بستر پل‌های بزرگ استان اصلاح و پل‌هایی که به مرور زمان دهانه آنها مسدود شده بود اصلاح شدند تا از خسارت به بدنه جاده جلوگیری شود عنوان کرد: 14 هزار کیلومتر خط کشی جاده، 31 کیلومتر اجرای گاردریل و نیوجرسی، ایمن‌سازی 38 نقطه پر تصادف و آشکارسازی 13 دماغه در استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه علت 58 درصد تصادفات در محورهای شمال استان، سرعت زیاد و واژگونی عنوان شده است گفت: برای جلوگیری از این تصادفات اجرای شیار لرزاننده در جاده‌ها و 980 متر حفاظ پل در پل‌های بزرگ اجرا شده است.

وی با بیان اینکه حجم زیادی کار در استان انجام شده و به واسطه محدودیت اعتبارات تلاش کردیم تا با کمترین هزینه حداقل نیازهای جاده‌های استان را برطرف کنیم ادامه داد: قطعاً کارهای زیادی هم در جاده‌های استان مانده است.

حاج‌سیدعلیخانی با بیان اینکه 40 مجتمع فعال بین راهی در جاده‌های استان داریم و 25 مجتمع نیز در حال ساخت است گفت: از سال گذشته تا کنون آسفالت 11 ورودی و خروجی مجتمع‌های بین راهی استان با شش میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته طرح راهداری زمستانی در استان به صورت رسمی آغاز شده است افزود: 35 راهداری تجهیز، 150 دستگاه ماشین آلات سنگین و 250 نیروی راهداری در گردنه‌ها و محورهای استان مستقر شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به تهیه 8 هزار تن نمک و 80 هزار تن ماسه گفت: 149 سامانه ثبت تخلفات جاده‌ای در محورهای شما استان وجود دارد که از این تعداد 101 سامانه فعال است.

وی با بیان اینکه مدیریت تردد استان توسط 91 سامانه تردد شمار انجام می‌شود که این سامانه‌ها در اعمال محدودیت‌ها و مدیریتی کرونایی در استان کمک خوبی داشتند افزود: شش سامانه توزین در حال حرکت نیز در محورهای استان نصب شده است.

حاج‌سید‌علیخانی با اشاره به اینکه جاده شهداد - نهبندان حدود 18 سال پیش احداث شده و در آن زمان بیشتر جنبه دسترسی به کویر از نظر امنیتی مدنظر بوده است گفت: این محور در بارندگی ابتدای سال گذشته مسدود شد.

وی با بیان اینکه در اولین بارندگی که منجر به مسدود شدن این محور شد تنها به صورت هوایی توانستیم از منطقه بازدید کنیم افزود: با فروکش کردن آب توانستیم جاده موقت را احداث کرده و مسیر را بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به تا کنون سه مرحله در این محور کارگاه تجهیز کردیم و مسیر برای عبور موقت اضطراری بازگشایی شده؛ اما آب آن را با خود برده است گفت: حل اصولی این مشکل نیاز به مطالعات دارد که کار آن آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول