بارش برف تردد در گردنه‌های مهاباد را کُند کرد


بارش برف تردد در گردنه‌های مهاباد را کُند کرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و وجود مه غلیظ تردد در گردنه‌های این شهرستان را کُند کرد.

محسن خادمی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش برف از بامداد امروز در گردنه‌های این شهرستان آغاز شده است افزود: با توجه به کاهش دید افقی به خاطر بارش برف و مه غلیظ، رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محورهای مواصلاتی این شهرستان حرکت کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون دید افقی در گردنه‌های "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول چهار کیلومتر و "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت به طول سه کیلومتر به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه نیز گفت: طبق اعلام اداره هواشناسی این سامانه از دیروز وارد منطقه می‌شود و تا روز جمعه به فعالیت خود به صورت بارش برف و باران ادامه می‌دهد و لازم از رانندگان در این مدت قبل از ترد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های این شهرستان از وضعیت آنها با خبر شوند.

وی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ششم آذر امسال در این شهرستان افزود: امسال با توجه بارش برف زودهنگام این طرح که قرار بود از ۱۵ آذر شروع شود از ششم آذر با مشارکت ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین آغاز شد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزاری مانور زلزله به مناسبت روز ملی ایمنی در ماکو