جشنواره مجازی فرهنگی و هنری نماز نیاز انسان در استان کرمان برگزار می‌شود


مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری جشنواره مجازی تولیدات آثار فرهنگی و هنری با عنوان نماز نیاز انسان در استان کرمان خبر داد.

کد خبر: 88928 ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۰۶:۱۴:۰۵

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری جشنواره مجازی تولیدات آثار فرهنگی و هنری با عنوان "نماز نیاز انسان" در استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا علیزاده در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره مجازی "نماز نیاز انسان" خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر نیازمندی بشر امروز به نماز خالص و کامل و پرشور و توصیه معظم له خطاب به مسئولین در زمینه امر ترویج نماز برای بهره‌مند ساختن نسل رو به رشد و جوان کشورمان از سرچشمه فیاض نماز این جشنواره در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش موثر ابزارهای فرهنگی و هنری در آگاهی بخشی و جریان سازی ارزش‌های دینی و معنوی در جامعه بیان کرد: در این راستا ستاد اقامه نماز استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جشنواره مجازی "نماز نیاز انسان" را با همکاری نهادها، ادارات، تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری فعال استان برگزار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تبیین نقش بی بدیل نماز در آرامش و اعتلای معنوی جامعه، ترویج فرهنگ نورانی نماز از طریق ابزارهای موثر فرهنگی و هنری و زمینه سازی برای گسترش آموزه‌های نماز در زندگی فردی و اجتماعی از طریق انتشار آثار فرهنگی و هنری در فضای مجازی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: تولید آثار فاخر معنوی در ارتباط با محتوای ارزشمند نماز با مشارکت هنرمندان متعهد و شناسایی استعدادهای بالقوه و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندانی که برای خلق آثار ارزشمند دینی و معنوی در جامعه تلاش می‌کنند را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی با بیان اینکه نماز و آثار دنیایی و اخروی آن، نماز و خانواده، نماز و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، لذت بندگی در نماز و پیوند نماز و زکات از محورهای این جشنواره هستند ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های موشن گرافیک، کلیپ‌های کوتاه موبایلی، پویانمایی (انیمیشن)، فیلم کوتاه، عکس و پوستر برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به مقررات، شرایط و نحوه ثبت‌نام در جشنواره مجازی "نماز نیاز انسان" بیان کرد: آثار باید در قالب فرمت‌های قابل پخش با حجم پایین بر روی انواع رسانه‌های طراحی و در قالب فایل به شماره 09140326902 ارسال شود.

وی با بیان اینکه در بخش فیلم، موشن گرافیک، کلیپ و پویانمایی مدت زمان آثار باید بین 60 تا 90 ثانیه باشد گفت: محدودیتی در تعداد ارسال آثار و بخش‌های مختلف وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه پوستر و عکس باید در قالب فایل jpg با کیفیت 300 dpi ارسال شود افزود: دبیرخانه جشنواره می تواند نسبت به انتشار آثار دریافتی در فضای مجازی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی آثار توسط هیئت داوران جشنواره، از آثار ارسالی و بر اساس تعداد شرکت کننده به 3 تا 5 برگزیده در هر بخش هدیه نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود گفت: زمان تقدیر از برگزیدگان اسفندماه 1399 و مهلت ارسال آثار تا 20 بهمن ماه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان