استاندار کرمان: وزارت نیرو باید پاسخگوی دغدغه‌های به حق مردم جنوب استان کرمان باشد


استاندار کرمان: وزارت نیرو باید پاسخگوی دغدغه‌های به حق مردم جنوب استان کرمان باشد

استاندار کرمان گفت: وزارت نیرو باید طرح انتقال آب هلیل رود را کارشناسی کرده و به دغدغه‌های به حق مردم جنوب استان کرمان پاسخ دهد.

کد خبر: 88934 ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۷:۰۳:۵۳

استاندار کرمان گفت: وزارت نیرو باید طرح انتقال آب هلیل رود را کارشناسی کرده و به دغدغه‌های به حق مردم جنوب استان کرمان پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، علی زینی‌وند در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان کرمان با وی اظهار داشت: کثرت نشریات جنوب نشان می‌دهد مردم این منطقه سابقه فرهنگی و تاریخی مهمی دارند و این مهم ظرفیت بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات تشکل بسیار مهمی است، تصریح کرد: مطبوعات کمک کننده هستند چرا که می‌توانند راهنمای خوبی برای مردم و مسئولان باشند.

استاندار کرمان ادامه حیات رسانه را نقد منصفانه دانست و افزود: رسانه‌های ماندگار، رسانه‌هایی هستند که منصفانه به موضوعات نگاه می‌کنند و مدیران باید رسانه‌ها را مشاوره خود بداند، چرا که رسانه‌ها کم و کاست‌های جامعه را می‌دانند و با دلسوزی، مشاور و راهنمای مسئولان می‌شوند.

وی با بیان اینکه من خود رسانه‌ای هستم، از مشکلات رسانه‌ها بی‌اطلاع نیستم و رسانه‌ها باید تقویت شوند ادامه داد: به مسائل و مشکلات صنفی رسانه‌ها تا جایی که اختیار داشته باشم رسیدگی می‌کنم چرا که رسانه‌ها به جامعه خدمت صادقانه می‌کنند و اگر رسانه نباشد صدای مسئولان منعکس نمی‌شود.

زینی‌وند با اشاره به نبود چاپخانه در جنوب استان کرمان افزود: جنوب کرمان با توجه به ظرفیت‌های رسانه‌ای که دارد حیف است که چاپخانه نداشته باشد و هر کس که متقاضی باشد به جد استقبال می‌کنم و تسهیلات برای سرمایه گذاری در حوزه راه‌‌اندازی چاپخانه در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به درخواست هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان کرمان در حوزه ایجاد تعاونی و اعطای تسهیلات به رسانه‌ها گفت: رایزنی‌های لازم جهت تأمین مسکن و تسهیلات رسانه‌ای برای رسانه‌ها انجام می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه جمع‌آوری محصولات کشاورزی در جنوب استان یک دغدغه جدی است که باید ساماندهی شود و از اتاق بازرگانی در حوزه کشاورزی کمک می‌گیریم افزود: با توجه به کثرت محصولات کشاورزی جنوب کرمان می‌طلبد تعاونی صادرکنندگان توسط تعاون روستایی تشکیل شود.

زینی‌وند با بیان اینکه آب در کشور یک مسئله حاکمیتی، اجتماعی، اقتصادی و مهم است و مدیریت آن در دست دولت قرار گرفته است، گفت: هلیل رود پاره تمدنی و نبض زندگی مردم جنوب است همه ما باید از این مسئله به ‌ صورت کارشناسی شده دفاع کنیم.

وی با اشاره به حاشیه‌های انتقال آب هلیل رود به شمال استان کرمان عنوان کرد: در سفر به قلعه گنج در جمع دوستانه سؤال کردم "انتقال آب هلیل رود چند درصد پیشرفت فیزیکی دارد"، دوستان گفتند "70 درصد" من نیز در پاسخ گفتم"چطور می‌شود این پروژه با پیشرفت بالا را متوقف کرد؟" که از این سؤالم اشتباه برداشت شد و این برداشت اشتباه تیتر شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر کارشناسی شود و ثابت شود که انتقال این طرح برای جنوب استان کرمان کوچکترین مشکلی ایجاد می‌کند نخستین مخالف طرح انتقال آب از سرشاخه ‌های هلیل رود شخص بنده هستم، افزود: خط انتقال آب برای جنوب استان کرمان به جد پیگیری می‌شود و تمام مطالبات مردم جنوب استان بدون کم و کاست به سمع و نظر وزارت نیرو و محیط زیست می‌رسانم و در حد توانم دفاع می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه اولویت تأمین آب کرمان خط خلیج فارس است که از این خط 10 میلیون متر مکعب برای آب شرب کرمان را پیگیری می‌کنم ادامه داد: دغدغه مردم جنوب کرمان بحق و جدی است و اگر قرار باید هلیل خشک شود من خودم هم مدعی می‌باشم و مدافع هلیل و مردم منطقه هستم.

زینی‌وند با بیان اینکه من انتقال دهنده ملاحظات مردم هستم، خاطرنشان کرد: کارشناسی این طرح به عهده وزارت نیرو است که تصمیم می‌گیرد؛ کار استاندار نیست و من فقط مطالبات مردم برای انتقال این آب به وزارتخانه منتقل می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه به شخصه روی حق آبه و محیط زیست حساس هستم، خاطرنشان کرد: تمام دغدغه‌های کارشناسی مردم جنوب استان به وزارت نیرو را منتقل می‌کنم و این حق مردم است که از میراث خود دفاع کنند.

استاندار کرمان افزود: من تحت تاثیر نظر و دیدگاه کسی قرار نمی‌گیرم فقط برای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و مردم تلاش می‌کنم و اجازه نمی‌دهم حقی از کسی ضایع شود.

وی با بیان اینکه برای همه استان به خصوص برای مناطق کمتر توسعه یافته وقت می‌گذارم تصریح کرد: من حق تند برخورد کردن ندارم و مردم ما نباید حقشان ضایع شود.

زینی‌وند با تأکید بر اینکه هلیل رود مسئله اجتماعی مهمی است و با زندگی مردم گره خورده پس باید از وزارت نیرو این مسئله پیگیری شود، تصریح کرد: استاندار قدرت و اختیارات انتقال آب را ندارد و وزارت نیرو باید این طرح را کارشناسی کند و به دغدغه‌های به حق مردم پاسخ داده شود و در حوزه انتقال آب باید آب منطقه‌ای پاسخ دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا