امام جمعه کرمان: وحدت بین حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب بیش از گذشته لازم است


امام جمعه کرمان: وحدت بین حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب بیش از گذشته لازم است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: حوزه و دانشگاه دو مرکز حساس برای انقلاب هستند و وحدت بین این دو نهاد در گام دوم بیش از گذشته لازم است.

کد خبر: 88933 ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۷:۰۰:۵۹

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: حوزه و دانشگاه دو مرکز حساس برای انقلاب هستند و وحدت بین این دو نهاد در گام دوم بیش از گذشته لازم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در وبینار دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید دانشمند فخری‌زاده اظهار داشت: امام راحل به‌خوبی مسیر انقلاب اسلامی را برای ما در عرصه‌های مختلف ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور متمدن در دنیا است که قدمت این تمدن بسیار زیاد بوده و مردمی متمدن و دارای علم و معرفت دارد افزود: از آغاز اسلام ایران در سایه اسلام قرار می‌گیرد و در سایه اسلام اتفاقات مهمی برای ایران رخ می‌دهد که در کتاب شهید مطهری خدمات اسلام به ایران و خدمات ایران به اسلام آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان شهر و زادگاه حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان سیدالشهدای جبهه مقاومت است ادامه داد: شهید سلیمانی توانست به نقطه‌ای برسد که رهبر معظم انقلاب او را دارای مکتبی درس‌آموز عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه وحدت در اسلام فوق‌العاده مورد تأکید بوده و غالب احکام نورانی اسلام بر ایجاد وحدت تأکید دارند افزود: در آیاتی از قرآن آمده که مؤمنان باید یک محور را در وحدت دنبال کنند و آن چنگ زدن به ریسمان الهی برای رسیدن به امت واحد اسلامی است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در روایات زیادی از پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (س) بر وحدت بین مسلمین تأکید شده است گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی پیامبر(ص) این بود که روزی وحدت مسلمین خدشه دار شود.

وی با بیان اینکه تفرقه باعث مسلط شدن بیگانگان بر مسلمین خواهد شد و باید هوشیار بوده و مراقبت کنیم ادامه داد: امروز وحدت یکی از نیازهای جدی جامعه است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه بشر در تاریخ خود با دو مسئله مواجه بوده است افزود: در مسئله اول به‌دنبال آن بود که درس‌ها را چگونه تقسیم بندی کند و دغدغه جدی جامعه علمی تقسیم‌بندی علوم بود و برای اینکه مرز هر علمی از علم دیگر مشخص شود سه معیار را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه مرز هر علمی در تفاوت موضوع علم است و هدف هر علم نیز در جداسازی آنها به‌عنوان مرز تعیین شده است گفت: از آنجا که انسان نمی‌تواند با توجه به عمر و ظرفیت خود همه علوم را یاد بگیرد علوم تخصصی مطرح شد تا افراد در هر جا که استعداد دارند و نیاز است آن علم را فرا بگیرند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در حوزه، علوم متنوع و متعددی مورد بحث قرار می‌گیرد و در دانشگاه نیز علوم متعددی مورد بحث است ادامه داد: دانشگاه و حوزه متولی علوم در دو محور کلی در کشور شدند.

وی با بیان اینکه سال‌ها دانشگاه و حوزه در کنار هم به رسالت خود عمل کرده و هر کدام دستاوردها و موفقیت‌هایی به نام خودشان ثبت کردند گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یک موضوع مهم و راهبردی بوده و ضرورت آن بسیار لازم است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه باید به این نکته توجه کنیم که در حوزه و دانشگاه تلاش اصلی برای چیست تصریح کرد: تلاش برای بالابردن علم و درک است و دانشجو تلاش می‌کند تا فهم خود را از مسائل ارتقا بدهد.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو لشکر هستند که با در کنار هم قرار گرفتن می‌توانند جهل و نادانی را از جامعه بزدایند ادامه داد: واحد شدن هدف و جهت است که می‌تواند وحدت بین حوزه و دانشگاه را تشکیل داده و آنوقت می‌توانیم بگوییم حوزه و دانشگاه دو بال در کنار هم هستند تا جامعه را به سمت تعالی ببرند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مراد از وحدت بین حوزه و دانشگاه واحد شدن هدف و جهت است افزود: علامه جوادی آملی این نگاه را دارند که اسلام در دو بخش عقل و نقل است و باید با هر دو چشم آن را نگاه کرد.

وی با بیان اینکه بخش عقل علوم بشری است و بخش نقل تمام علومی بوده که وحیانی است و در کتاب خدا برای ما آمده است گفت: حوزه و دانشگاه دو مرکز بسیار حساس برای انقلاب اسلامی هستند و ضرورت وحدت بین حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی بیشتر از گذشته لازم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی