مدیرکل اوقاف استان کرمان: اراده‌ای جدی در برخورد با موقوفه‌خواران داریم


مدیرکل اوقاف استان کرمان: اراده‌ای جدی در برخورد با موقوفه‌خواران داریم

مدیرکل اوقاف استان کرمان از عزم جدی اوقاف در برخورد با موقوفه‌خواران خبر داد و گفت: سند مالکیت 95 درصد از اراضی موقوفه صادر شده است.

کد خبر: 88949 ۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۰۶:۰۵:۳۲

مدیرکل اوقاف استان کرمان از عزم جدی اوقاف در برخورد با موقوفه‌خواران خبر داد و گفت: سند مالکیت ۹۵ درصد از اراضی موقوفه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت الاسلام علی جلالی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده اوقاف و امورخیریه استان کرمان در 9 ماهه ابتدای سال جاری در حوزه حقوقی و ثبتی اوقاف استان کرمان اظهار داشت: یکی از راه‌های حفظ و حراست از موقوفات سنددار کردن آن ‌هاست.

وی با بیان اینکه بر اساس توافقنامه سازمان اوقاف و سازمان ثبت و اسناد کشور سنددار کردن موقوفات، یکی از اولویت‌های این دو دستگاه است گفت: استان کرمان با سنددار کردن بیش از 95 درصد موقوفات این استان، رتبه حائز اهمیتی در سطح کشور دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان افزود: با تعاملات انجام شده با اداره کل ثبت اسناد استان از ابتدای امسال تاکنون 526 مورد از موقوفات استان، به مساحت بالای 20 میلیون مترمربع سنددار شده‌اند.

وی با بیان اینکه اوقاف به عنوان متولی اصلی موقوفات نسبت به حفظ عین و افزایش بهره ‌ وری موقوفات در راستای عمل امینانه به نیات واقفین خیراندیش تلاش می‌کند ادامه داد: تثبیت مالکیت موقوفات و اخذ اسناد مالکیت را از کارهایی است که در راستای حفظ موقوفات در حال انجام است.

جلالی با اشاره به اینکه هویت یک ملک سند مالکیت آن است افزود: اگر بخواهیم از تصرف به موقوفات جلوگیری شود باید سند مالکیت موقوفات به عنوان مدرک هویتی و تک برگ اخذ شود.

وی سنددار کردن اراضی موقوفات و تعیین حدود رقبات را مهم‌ترین عامل تثبیت کننده در برابر تعرض و تعدی زمین خوارن به این اراضی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری دو سویه به عنوان یک دستگاه متولی در جهت احقاق حقوق اراضی موقوفات نقش مهمی را ایفا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه حفظ و حراست از موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است، گفت: اوقاف کرمان به‌صورت جدی با موقوفه‌خواران برخورد می کند.

وی با اشاره به پراکندگی حوزه اراضی وقف در استان افزود: در اکثر شهرستان‌ها موقوفاتی داریم که بعضی از آنها مشاء و بعضی شش دانگ وقف می‌باشند و همین امر می‌طلبد که مردم از وضعیت ملک خود اطلاعات کافی داشته باشند تا مورد سوءاستفاده سود جویان قرار نگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس