خیران 220 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در استان کرمان کمک کردند


خیران 220 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در استان کرمان کمک کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 220 میلیارد تومان کمک‌های خیرین مدرسه ساز استان در سال جاری بوده که 10 درصد رشد داشته است.

کد خبر: 88959 ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۰۶:۱۱:۲۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان کمک‌های خیرین مدرسه ساز استان در سال جاری بوده که ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، احمد اسکندری‌نسب در شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی و علی زینی ‌وند استاندار کرمان برگزار شد اظهار داشت: امروز نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار جدید کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در این دولت دستاوردهای زیادی داشته افزود: 70 درصد رشد حقوق معلمین بوده و مدارس خشت و گلی در استان کرمان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با شعار عدالت آموزشی فعالیت می‌کند گفت: در دوران کرونایی شبکه آموزشی شاد راه‌اندازی شد که در کشور یک اقدام تاریخ ‌ ساز در حوزه آموزش است.

وی با عنوان اینکه 710 مدرسه زیر ده نفر و بیش از 250 مدرسه زیر پنج نفر در استان کرمان وجود دارد عنوان کرد: پوشش حداکثری دسترسی دانش‌آموزان در بحث آموزش را در دستور کار قرار دادیم.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی و اینترنت، آموزش تلویزیونی و ارائه بسته‌های آموزشی را انجام دادیم افزود: 24 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت خیرین در استان نسبت به سال‌های گذشته 10 درصد رشد داشته است گفت: 220 میلیارد تومان کمک‌های خیرین استان در سال جاری برای ساخت مدارس بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان کرمان همکاری بسیار خوبی در ساخت مدارس داشته است ادامه داد: دو تفاهمنامه با فعالان اقتصادی استان در حوزه ساخت مدرسه داریم.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در استان کرمان 4.9 درصد و در شهر کرمان 4 درصد بوده که بسیار پایین است گفت: در شهر کرمان کلاس‌ها با 48 دانش‌آموز تشکیل می‌شود.

اسکندری‌نسب افزود: انتظار داریم شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان نسبت به ساخت مدارس و توسعه فضای آموزشی شهر کرمان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه امسال نخستین جشنواره علمدار در کشور برگزار می‌شود که دبیرخانه آن در استان کرمان است عنوان کرد: بیش از 97 هزار اثر به جشنواره علمدار که اختتامیه آن در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم برگزار می‌شود ارسال شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل