مصرف بنزین در کردستان 21 درصد کاهش یافت


مصرف بنزین در کردستان 21 درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - رییس تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، 330 میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد کمتر است.

کورش رحیم‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل کاهش مصرف بنزین در کردستان کاهش مسافرت، ماندن در خانه و شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا اول دی ماه، ۲۳ هزار و ۷۹۵ تُن گاز مایع در مناطق مختلف کردستان مصرف شده است، افزود: این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۲۲ هزار تُن) بیش از هشت درصد افزایش یافته است.

رییس تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به فعالیت ۴۲ باب جایگاه عرضه نفتگاز در استان، یادآور شد: مصرف نفتگاز هم در ۹ ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

رحیم زاده با بیان اینکه گاز مایع توزیع شده برای مصارف گرمایشی و پخت و پز است، اضافه کرد: استفاده از گاز مایع برای سوخت خودرو غیرقانونی و غیرمجاز است اما برخی رانندگان اقدام به استفاده از گاز مایع برای سوخت خودروهایشان می‌کنند.

در حال حاضر ۸۲ جایگاه عرضه فرآورده نفتی و ۵۲ باب جایگاه سی ان جی در کردستان به مردم خدمات می‌دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

16 آذر یادآور روحیه عدالت خواهی قشر فرهیخته جامعه ایرانی است