تعاونی‌های کرمان 56 هزار فرصت شغلی ایجاد کردند


تعاونی‌های کرمان 56 هزار فرصت شغلی ایجاد کردند

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: کرمان دارای 5 هزار واحد تعاونی در بخش‌های مختلف است و 56 هزار فرصت شغلی هم ایجاد شده است.

کد خبر: 89011 ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۰۶:۲۰:۵۰

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: کرمان دارای 5 هزار واحد تعاونی در بخش‌های مختلف است و 56 هزار فرصت شغلی هم ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری فارس ، محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به سیرجان ضمن بازدید از چند تعاونی با حضور وی عملیات اجرایی تعاونی‌های مسکن کارگری شرکت‌های معدنی و صنعتی آغاز شد.

وی افزود: این تعاونی‌ها 460 واحد مسکونی را با اعتبار اولیه بالغ بر 50 میلیارد تومان دارند تا طی مدت دو سال به پایان به اتمام رسیده و تحویل کارگران واجد الشرایط و عضو شوند.

کبیری در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های سیرجان عنوان کرد: مسائل و مشکلات تسهیلات، بیمه‌ای و مالیاتی بود مورد بررسی قرار گرفت که 190 میلیارد تومان از محل ماده 56 تبصره 18 به تعاونی‌های سیرجان اختصاص یافت.

رضا اسماعیلی مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: استان کرمان دارای 5 هزار واحد تعاونی در بخش‌های مختلف است که 2 میلیون و 200 هزار نفردر این تعاونی‌ها عضو هستند و 56 هزار فرصت شغلی هم ایجاد شده است.

وی افزود: ظرفیت‌های استان کرمان برای ایجاد و تشکیل تعاونی‌ها مناسب است و ما از جوانان هم می‌خواهیم با ایجاد تعاونی‌ها برای خود و دیگران اشتغال پایدار ایجاد کنند.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی‌های توسعه و عمران در شهرستان‌ها، فرصتی جدی برای سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف و توسعه فرهنگ تعاون است که دراین باره باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی از فعالیت بیش از یک‌هزار تعاونی در بخش‌های مسکن، خدماتی، صنعتی، معادن و تولیدی در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها از ضرورت‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود، اما بدون فراهم شدن بسترهای لازم، استفاده از ظرفیت آنها با چالش همراه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی