سواحل خزر در غرب گلستان از زباله پاک‌سازی شد


سواحل خزر در غرب گلستان از زباله پاک‌سازی شد

گرگان - ایرنا - همزمان با هفته هوای پاک تعدادی از اعضای تشکل‌های زیست محیطی بندرترکمن در حاشیه خلیج گرگان علاوه بر غرس نهال در مسیرهای منتهی به اسکله، سواحل این زیستگاه آبی را از وجود حدود ۳۰۰ کیلو زباله پاک کردند.

مظفر آذیش مسوول یکی از تشکل های منطقه روز دوشنبه در پایان این مراسم به ایرنا گفت: با وجود نصب تابلوهای آگاه‌سازی زیست محیطی و تعبیه سطل های زباله، این منطقه همچنان مملو از زباله است.

وی از مسافران و شهروندان خواست در کنار بهره مندی از طبیعت، با رعایت اخلاق طبیعت گردی و توصیه های زیست محیطی، در حفظ محیط زیست کوشا باشند.

وی گفت : با وجود محدودیت در برگزاری این مراسم به سبب شیوع کرونا، شرکت کنندگان با حفظ پروتکل های بهداشتی و با جمع آوری زباله، طراوت و زیبایی را به ساحل این منطقه هدیه کردند.

بندرترکمن ۱۰ تشکل زیست محیطی فعال دارد.

وجود آلودگی در سواحل خزر و خلیج گرگان ناشی از ورود پساب کشاورزی، کود و سم و پساب روستایی و رشد روز افزون جلبک ها و بوی تعفن خلیج گرگان از جمله دغدغه های فراروی این پهنه آبی است.

خلیج گرگان از لحاظ اقتصادی و اکولوژیکی دارای اهمیت بوده و در تکثیر آبزیان، ماهیان استخوانی و غضروفی و جذب پرندگان مهاجر زمستانی نقش مهمی دارد.

۲۹ دی‌ماه آغاز هفته هوای پاک است.

شهرستان گردشگرپذیر بندرترکمن با ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها