چهار طرح توسعه‌ای بندری در بندرلنگه در دست انجام است


چهار طرح توسعه‌ای بندری در بندرلنگه در دست انجام است

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: هم اکنون چهار طرح توسعه‌ای بندری شامل عملیات نصب ۱۰۰ بولارد(قطعه ای که در عرشه کشتی و روی اسکله وجود دارد و طناب کشتی را به آن می بندند)، اجرای آسفالت، روشنایی و تعمیرات اساسی اسکله و...

قاسم عسکری نسب روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: برای این میزان طرح ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: این طرح‌ها درتمامی مراحل با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولیدات ملی و مطابق با آخرین استانداردهای روز تهیه و نصب می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارداشت: این طرح ها در راستای ارتقای توان عملیاتی و افزایش ایمنی پهلوگیری کشتی‌ها، افزایش ضریب ایمنی شناورهای سنتی مستقر و نیز ارتقای سطح ایمنی و امنیت این بندر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌های توسعه‌ای همچنین در راستای تحقق اهداف ترسیم شده و توجه به مسوولیت‌های اجتماعی و نیز حرکت در مسیر تعامل هرچه بهتر شهر و بندرلنگه، همچنین بهبود شرایط برای توسعه صادرات غیرنفتی و واردات، ارتقای کیفیت خدمات به ساحل نشینان و دریانوردان صورت می‌گیرد.

مدیر بنادر غرب هرمزگان با تاکید به این موضوع که استفاده از تمام ظرفیت‌های بندرلنگه و بنادر غرب استان در جهت رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی منطقه و بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان است، تصریح کرد: از جمله راهبردها و برنامه‌های در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی گسترش طرح‌های زیرساختی درجهت رونق تجاری و ایجاد اشتغال مولد جوانان منطقه است.

عسکری نسب همچنین به طرح جامع بندرلنگه با هدف افزایش پسکرانه و اراضی پشتیبانی بندر اشاره کرد و گفت: این طرح در افزایش عملکرد فعالیت‌های بندری و دریایی نقش بسزایی دارد و موجب رشد و شکوفایی اقتصادی هرچه بیشتر منطقه غرب می‌شود.

بندرلنگه با دارا بودن ۵۰۰ متر اسکله و ۴۰ هکتار وسعت به عنوان اصلی‌ ترین بندر منطقه غرب هرمزگان است که علاوه بر صادرات کالا، پشتیانی از فعالیت‌های ترانزیتی، وارداتی و کابوتاژ را نیز برعهده دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثبت 7 اثر از هرمزگان در فهرست آثار ناملموس کشور