اتصال به اینترنت پرسرعت مدرسه 250 روستا تا پایان امسال


اتصال به اینترنت پرسرعت مدرسه 250 روستا تا پایان امسال

ایسنا/زنجاناستاندار زنجان گفت: تا پایان امسال، مدارس ۲۵۰ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت وصل می‌شود.

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز (۳۰ دی‌ماه) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان، اظهار کرد: از مجموع ۱۶۷۵ مدرسه فعال در استان ۵۶۳ مدرسه در مناطق شهری واقع شده‌ که همه این مدارس شهری به اینترنت متصل بوده و مشکلی در برقراری شبکه‌های مجازی ندارند.

وی افزود: ۱۱۱۲ مدرسه استان نیز در مناطق روستایی قرار گرفته‌ که از این تعداد ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت بوده که این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد و پس از بررسی، مقرر شد که در این راستا ۹۹ سایت ایجاد و تا پایان امسال، مدارس ۲۵۰ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت وصل شود.

این مسئول ادامه داد: بر این مبنا با راه‌اندازی این تعداد سایت ۱۵ هزار خانواده روستایی به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند و طبق برنامه‌ریزی‌ها این کار در سه مرحله پیش‌بینی شده که مرحله آخر پایان اسفند امسال است و در زمان حاضر با اقدامات انجام گرفته، به میزان زیادی همه سایت‌ها در مناطق تعیین شده راه‌اندازی و بیش از ‌پیش‌بینی‌ها محقق شده است.

استاندار زنجان در ادامه بر لزوم تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان زنجانی اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم باید در شورای آموزش‌وپرورش استان مدنظر قرار گرفته و علاوه بر آن، مشارکت مردمی نیز مورد توجه باشد.

حقیقی تصریح کرد: در قانون، اخذ عوارض سه درصد از شهرداری‌ها برای آموزش‌وپرورش اعلام شده که تلاش شد این رقم در استان به ۵ درصد برسد که امسال اخذ در بحث اخذ عوارض چهار برابر نسبت به سال ۹۷ آموزش‌وپرورش وصولی داشته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه طبق سند تحول آموزش‌وپرورش برنامه راهبرد سه ساله آموزش و پرورش طراحی و برش استانی آن تهیه شده است، یادآور شد: این موضوع یکی از موفقیت‌های آموزش‌وپرورش استان به شمار می‌رود. همچنین همکاری‌های بین‌بخشی، وحدت رویه و از طرفی همراهی رسانه‌های گروهی نیز در بروز چنین موفقیت‌های مهم اثرگذار بوده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد شورای آموزش‌وپرورش استان‌ها، زنجان موفق به کسب رتبه برتر کشور شد، عنوان کرد: حفظ این جایگاه بسیار مهم است و در این راستا باید تلاش‌های لازم را انجام داد.

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا و فعالیت بی‌شائبه معلمان در تولید محتوا و ارائه آموزش‌ها در بستر فضای مجازی، اظهار کرد: از زمان شیوع این ویروس تاکنون آموزش هرگز متوقف نشده و در این راستا معلمان جهادگرانه آموزش لازم را به گروه‌های هدف ارائه و حتی بسته‌های آموزشی را نیز تهیه کردند.

حقیقی، سرمایه‌گذاری در حوزه پژوهش را امری مهم و منطقی دانست و گفت: نبود ارتباط و تعامل بین صنعت و پژوهش، به ارائه نشدن پژوهش‌های کاربردی و ثروت‌آفرینی منجر شده و در واقع باید گفت در این حوزه آن‌گونه که باید و شاید سرمایه‌گذاری انجام نگرفته است.

این مسئول با اشاره به وضعیت کرونایی در استان، تاکید کرد: شرایط کنونی حاکم نباید به عادی‌انگاری وضعیت منجر شود و تا زمان مهار کامل ویروس باید عموم مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به شناسایی معلمان زحمت‌کش در روزهای کرونایی، خاطرنشان کرد: در این راستا روسای آموزش‌وپرورش و فرمانداران نسبت به شناسایی این گروه اقدام کنند تا به پاس اقدامات انجام گرفته تجلیل و قدردانی شوند تا آنان به‌ صورت الگو برای جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خدمت بی‌منت کاروان سلامت هلال احمر ماهنشان در روستای وایخر