نظارت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بر 124 پروژه در ایلام


نظارت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بر 124 پروژه در ایلام

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور گفت: 213پروژه عمرانی مهم در استان ایلام در حال اجراست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در 124 پروژه حضور و نظارت دارد و این طرح ها از لحاظ کمی و کیفی کنترل می شوند.

«مجید کیان پور» در دیدار استاندار ایلام با قدردانی از نگاه مثبت وی در جهت استاندارد سازی طرح ها و پروژه های استان ، اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور یکی از شرکت های دانش بنیان مهم کشور است که بیش از ۶۶ سال سابقه فعالیت داشته و هزارشعبه واحد آزمایشگاهی فعال در کل کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک یک شرکت دانش بنیان مبتنی بر علم روز و همراه با ایده های جدید برای استاندارد سازی سازه ها و پروژه ها است، گفت: ۵۰۰ نوع آزمایش کمی و کیفی در کشور انجام می شود که در استان ایلام بخش عمده ای از این آزمایشگاه ها اجرا و در قالب این آزمایش ها، استانداردها در روند اجرای پروژه ها بررسی می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فنی مکانیک خاک کشور تاکید کرد: ۲۱۳ پروژه عمرانی مهم در استان ایلام در حال اجراست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در ۱۲۴ پروژه حضور و نظارت دارد و این طرح ها از لحاظ کمی و کیفی کنترل می شوند.

وی اضافه کرد: کارشناسان آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در صورت تصویب در شورای فنی استان ایلام در پروژه ها به صورت سرزده حضور یافته و شرایط برای نظارت و کنترل پروژه های مختلف استان هم دربخش دولتی و هم خصوصی با حضور نیروهای این شرکت بیشتر می شود.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» نیز با تاکید بر اینکه رعایت استانداردها در روند اجرای پروژه های نفتی و زیرساختی موجب توسعه پایدار عمرانی استان می شود، اظهارکرد: از جمله عوامل بروز برخی مشکلات حادث شده در ابنیه و پروژه ها انجام نشدن آزمایش های درست و دقیق در روند اجرای آنهاست.

وی افزود: شرکت فنی مکانیک خاک استان در پروژه های مهمی چون سامانه گرمسیری، نفت و گاز، ابنیه، تونل و راه سازی حضور پررنگ و غیرقابل انکاری داشته است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌ و پتانسیل زیادی برای توسعه عمرانی دارد، گفت: فاکتور اصلی در این مسیر استانداردسازی طرح هاست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در این زمینه وظیفه و مسوولیت سنگینی را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه دولت درصدد کوچک سازی بدنه خود و واگذاری بیشتر خدمات و اقدانات به بخش خصوصی است، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک می تواند با استفاده از جوانان تحصیل کرده جویای کار آزمایشگاه های خصوصی را دایر و بر پروژه های بخش خصوصی نظارت کند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه خواستار اعتبار لازم برای شهرستان های تازه تاسیس و دورافتاده استان جهت ایجاد نمایندگی آزمایشگاه مکانیک شد و گفت: لازم است در جهت ایجاد نمایندگی آزمایشگاه مکانیک با مرکزیت شهرستان های که امکان دسترسی باقی شهرستان ها فراهم باشد اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وی افزود: راه اندازی شعب و تجهیزات طرح های آزمایشگاهی نیازمند تزریق اعتبارات لازم است که امیدواریم در این زمینه مساعدت لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟